Suomalaisen vakuutusyhtiön chatissa pahoiteltiin lapsen syntymää "vahinkona" – näin yhtiö vastaa: "Tepolle sattui ikävä virhe"

6:28img
Huomenta Suomen haastattelussa Cisco Suomen myyntipäällikkö Petra Saarinen ja humanoidirobotti Sophia
Julkaistu 25.09.2019 12:23

Maria Aarnio

maria.aarnio@mtv.fi

Teppo-robotin hupaisa vastaus asiakkaalle kerää suosiota sosiaalisessa mediassa.

Keskinäisen Vakuutusyhtiö Turvan uusi asiakaspalvelurobotti ei ilmeisesti pitänyt ainakaan vielä hetki sitten lapsista.

Teppo-robotin hupaisa vastaus asiakkaan kysymykseen kerää huomiota sosiaalisessa mediassa. Asiakas oli saanut kysymykseensä "miten ilmoitan lapsen syntymästä" tekoälyltä vastauksen "todella ikävä kuulla, että sinulle on sattunut vahinko".

"Kyllä meille on naurettu"

Tepon lipsahdus levisi pian myös Turvan tietoon.

– Kyllä meille on naurettu tänään, Turva kommentoi tapahtunutta Facebookissa.

– Asiakaspalvelijamme Teppo eli chat-robottimme on tuore tehtävässään ja perusteellisesta koulutuksesta huolimatta Tepolle sattui ikävä virhe tämänpäiväisessä asiakaspalvelutilanteessa.

Teppo käyttäytyy jatkossa paremmin

Yhtiön mukaan iloista perhetapahtumaa parjannut Teppo "on hyvin pahoillaan".

– Nyt sujuu jo paremmin, kun ihmiskollega Tiina hieman kertasi Tepon kanssa käytöstapoja ja tunneälyn perusteita, Turva toteaa.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Turvan reagointia asiaan on kehuttu.

– Hienoa, että otitte ja kommentoitte asiaa ja korjasitte tilanteet. Ette varmasti ole ainoa, jonka botilla käynnistysvaikeuksia, Facebookissa kiitellään.

LUE MYÖS: Isoäiti luuli laittavansa lämpösukat jalkaansa – lapsenlapsi paljasti härskin totuuden

Lue lisää lifestyle-artikkeleita!

Tuoreimmat aiheesta

Tekoäly