Suomi kipusi kärkisijalle Coldplay-kisassa

Coldplayn Helsingin-konserttien led-rannekkeista jätettiin palauttamatta vain kolme prosenttia.

Suomi on noussut jaetulle ykkössijalle Coldplayn konsertissa yleisölle jaettujen led-rannekkeiden palautuskisassa. Asia selviää Coldplayn torstaina jakamasta Instagram-tarinasta

Tarina-julkaisussa näkyy, että yhtyeen Helsingin-konserttien led-rannekkeiden palautusprosentti oli peräti 97. Samaan tulokseen on yltänyt myös Japani, jonka kanssa Suomi jakaa tällä hetkellä ykkössijan. Kolmanneksi eniten rannekkeita palautettiin Tanskassa ja neljänneksi eniten Argentiinassa.

– Thank you Helsinki! Coldplayn tarina-postauksessa lukee.

Tarina-julkaisut ovat katsottavissa 24 tunnin ajan.

Yleisölle Coldplayn konsertissa jaettavat led-rannekkeet ovat uudelleenkäytettäviä, ja ne on määrä palauttaa konsertin jälkeen. Coldplayn verkkosivuilla kerrotaan, että rannekkeet on valmistettu kokonaan kompostoitavista, kasviperäisistä materiaaleista, ja niiden tuotantoa on vähennetty 80-prosenttisesti keräämällä, desinfioimalla ja uudelleenkäyttämällä ne jokaisen konsertin jälkeen.

Ensikertaa Suomessa esiintyneen Coldplayn neljän konsertin rupeama huipentui keskiviikkoiltana 31. heinäkuuta Helsingin Olympiastadionilla. Loppuunmyydyt konsertit keräsivät Olympiastadionille yhteensä yli 178 000 katsojaa. Kyseessä on suurin yksittäisen artistin tai yhtyeen Suomen vierailun lipunmyynti.  

Lue myös:

    Uusimmat