Ruotsalainen Wrapp tuo palvelunsa nyt myös Suomeen. Wrapp mahdollistaa sovelluksessa nähtyjen eri kauppiaiden tarjousten käyttämisen kumppaneina olevien pankkien korteilla maksettaessa. Maksettuaan kortilla, saa rahaa myöhemmin tarjouksen mukaisesti automaattisesti takaisin tililleen.
Wrapp julkisti palvelunsa Suomeen tulon Slushissa. Suomessa Wrappiin voi lisätä jo Nordean kortin. Lisäksi mukaan on tulossa aivan pian Aktia. Muissa maissa Wrapp aloittaa jo yhteistyön myös Danske Bankin kanssa. Wrappiin liityttäessä tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksilla.
Kaupoista mukaan on tulossa myös suuria lisänimiä, kuten ruotsalaiset H&M ja Clas Ohlson. Jo nyt mukana ovat esimerkiksi R-kioskit, Omenahotellit sekä Adlibris-verkkokirjakauppa. Alkuvuodesta Suomessakin mukana pitäisi olla jo 100 tarjouksia antavaa kauppiasta.
Wrapp-sovellus on saatavilla Androidille ja Applen iOS:lle.
Ruotsissa Wrapp on kerännyt jo 120 000 käyttäjää ja suuria määriä odotetaan myös Suomessa sovelluksen ollessa tarjolle laajasti eri pankkien ja kauppiaiden asiakkaille.
Suomessa tapahtuu juuri nyt pehmeämpi lanseeraus ja kunnolla vauhtiin päästään tammikuussa, kertoi Wrappin perustaja ja toimitusjohtaja Aage Reerslev Mobiili.fille. Tulevien viikkojen aikana näin Wrappin tarjonta tulee laajenemaan merkittävästi.
Miten Wrappin taakse on saatu pankkien tuki? ”Kyse on vain kovasta työstä”, toteaa Reerslev. Pankkien osalta Wrappin kanssa integrointi vaatii jonkin verran työtä, mutta ei paljoa – kyse voi olla vain muutaman viikon kehityksestä. ”Pankit ovat myös avautumassa tietojen puolella. Ne tajuavat, että niiden täytyy liikkua.”
Wrappilla on taustalla jo pidempi historia. Yritys aloitti aikanaan ilmaisten lahjakorttien lähettämisen kavereille sosiaalisessa mediassa mahdollistaneena palveluna. Lopulta idean kenties liian nopea laajentaminen ja sen ympärille syntynyt erittäin kova kilpailu veivät mehut kehityksestä.
Pari vuotta sitten Wrapp päätti lopettaa edellisen palvelunsa ja aloittaa uudella, nyt myös Suomeen rantautuvalla idealla, jossa tarjoukset ja edut on sidottu pankkien kautta kortteihin. ”Teknologisesti kyse oli varsin suuresta muutoksesta ja investoinnista toteutukseen”, kommentoi Reerslev.
Uudessakin Wrappissa mukana oleville yrityksille tarjolla on edelleen tuloksiin perustuva markkinointikanava ja käyttäjille mielenkiintoisia tarjouksia.
Päivitys 1.12.2016: OP, Ålandsbanken, S-Pankki ja Danske Bank Suomessa eivät olekaan vielä lähdössä mukaan Wrappiin, vaikka ne näkyvät tulossa olevan Aktian kanssa samalla tavalla itse sovelluksessa.