Jari-Matti Latvala joutui jälleen keskeyttämään tutun syyn takia. Laturivika pudotti Latvalan pelistä Meksikon MM-rallissa.
Latvala ajoi kilpailussa neljäntenä ennen perjantai-illan kahta yleisöerikoiskoetta. Toyota Yaris WRC ei suostunut enää käynnistymään, kun Latvalan olisi pitänyt siirtyä lisävalojen asennusalueelta pätkän lähtöön.
Kyseessä ei ollut ensimmäinen kerta, kun laturin pettäminen pilasi tuurilaisen kilpailun. Viime vuonna Latvala koki keskeytykset samasta syystä niin ikään Meksikon ja Sardinian osakilpailuissa.
Tallipäällikkö Tommi Mäkinen oli tilanteesta ihmeissään.
– En tiedä, miksi aina Jari-Matilta on mennyt latureita. Keltään muulta niitä ei ole mennyt, joten mikä kumma siinä on? Miten autosta taas loppui lataus?
Latvala itse arveli vahvasti, että laturin hajoaminen johtui sen lämpötilan noususta iltapäivän ensimmäisen erikoiskokeen maalissa, missä hän joutui odottamaan muutaman minuutin aikakorttia järjestäjiltä.
Mäkinen puolestaan sanoi, ettei vika johtunut kuumenemisesta.
– Siellä on joka paikassa sensorit, jotka mittaavat automaattisesti lataustehoa. Jos laturi kuumenee liikaa, se pudottaa automaattisesti lataustehoa.
– Olimme tehneet varmistuksia, mutta varmistukset eivät riittäneet. Varmistuksena mukana oli vara-akkukin, mutta sekään ei riittänyt perille saakka, Mäkinen sanoi.
Latvala ei itse osannut sanoa, miksi juuri hänen kohdalleen on tullut keskeytyksiä laturivikojen vuoksi.
– Tämä on pahin ralli laturille. Minusta nämä ovat olleet vain huonoa tuuria, Latvala totesi.