BMW esittelee jatkoa i-mallistolleen vielä lähitulevaisuudessa. i-malliston kolmas jäsen tähtää määrällisesti merkittäville markkinoille.
BMW:n i-mallistosta löytyy tällä hetkellä tuotteet kahteen pieneen segmenttiin. i3 on kaupunkiauto ja myös toimintasäde on varsin rajoittunut. Toista ääripäätä puolestaan edustaa näyttävä ja urheilullinen, joskin pienelle asiakasryhmälle suunnattu pistokehybridi i8.
Suurelle yleisölle suunnattu i5 tuodaan tuotantoon viimeistään 2020. Sitä, tuleeko kyseinen malli olemaan täyssähköauto vai pistokehybridi, ei vielä tiedetä. Ratkaisuun vaikuttaa paljon suuret Aasian markkinat ja siellä hallitseva lainsäädäntö. Toimintasäde tulee kuitenkin joka tapauksessa olemaan yli 500 kilometriä, joten auto tulee olemaan kykenevä myös lomareissuille.
Mikäli autosta tulee pelkkä sähköversio, pitää akuston olla kooltaan noin 95 kWh:n luokkaa. Pelkkään sähköratkaisuun päätyessään tarjolle tulee olemaan myös akkujen pikalataus, jolla saa noin puolen tunnin latauksella lisämatkaa toista sataa kilometriä. Joka tapauksessa i5:n tavoite on olla vaihtoehto perheen ykkösautoksi.
Luonnoskuvat ovat taiteilijan näkemys siitä, miltä tuleva i5 voisi näyttää. Luonnoksista löytyy i3 ja i8-malleista tuttuja muotoilupiirteitä yhdistettynä BMW:n muun malliston tyypillisiin muotoihin ja käytännöllisyyteen.