Suomalainen matkanjärjestäjä Aurinkomatkat ei aio toistaiseksi ryhtyä toimiin Egyptin Hurghadassa sattuneen brittipariskunnan kuolemantapauksen vuoksi.
Lue myös!
Aurinkomatkat tekee lomareissuja Hurghadassa sijaitsevaan Steigenberger Aqua Magic -hotelliin, missä brittipariskunta kuoli epäselvissä olosuhteissa.
Kyseinen pariskunta oli Thomas Cookin järjestämällä lomamatkalla tyttärensä ja lastenlastensa kanssa.
– Aurinkomatkoilla hotellin palveluista vastaavat asiantuntijat seuraavat tilannetta, kertoo yhtiön viestinnän asiantuntija Annina Metsola.
Thomas Cook Northern Europe -ryhmään kuuluvan Suomessa toimivan Tjäreborgin verkkosivuilta ei löydy kyseistä hotellia.
Neljän tähden vesipuistohotelli
Aurinkomatkojen verkkosivuilla Steigenberger Aqua Magic -hotellia kuvataan korkeatasoiseksi all inclusive -hotelliksi, joka on suunniteltu perhelomailuun.
Viisikerroksisessa hotellissa on 723 huonetta, useita uima-altaita sekä vesipuisto ja spa.
Se on saanut Aurinkomatkojen tähtiluokistuksessa neljä tähteä ja plussan. Paikallisen tähtiluokituksen mukaan se on viiden tähden hotelli.
Aurinkomatkojen sesonki alkaa joulukuussa
Suomalaisella matkanjärjestäjällä ei ole vielä asiakkaita kohteessa, sillä Aurinkomatkojen matkat alkavat vasta joulukuussa ja päättyvät ensi vuoden huhtikuussa.
– Egyptiin on tehty hyvin paljon varauksia. Se on otettu lomailijoiden keskuudessa ilolla vastaan, kun matkat taas alkavat.
Suomalaisia ei aiota siirtää toisiin hotelleihin
Aurinkomatkat ei ole Metsolan mukaan saanut tietoa Stegenberger Aqua Magic -hotellilta viime päivien tapahtumista.
Hän kertoo, ettei suomalaismatkailijoita aiota ainakaan tämän hetken tiedon mukaan siirtää toisiin hotelleihin.
– Sellaisia suunnitelmia ei toistaiseksi ole. Odotetaan ja katsotaan, mitä tilanteesta selviää.
Thomas Cook yhtiö ilmoitti tänään, että se siirtää kaikki hotellissa tällä hetkellä olevat asiakkaansa pois hotellista varotoimenpiteenä. Yhtiö aikoo olla yhteydessä myös hotelliin seuraavien neljän viikon aikana suuntaaviin matkustajiin.
Hotellin tasokkuus tarkastetaan
Aurinkomatkat tarkastaa hotellien palvelun ja tason kolme kertaa kauden aikana yhteistyökumppaneiden ja oman henkilökunnan kesken.
– Jos ilmenee, että joku toiminto ei ole niin kuin pitäisi, se otetaan käsittelyyn.