Uber-kuljettajat paljastivat 14 asiaa, jotka kertoisivat asiakkailleen, jos voisivat

Uber-kuljettajat ovat palvelualan työntekijöitä. He kohtaavatkin asiakaspalvelutilanteissa kaikkea mahdollista vaikeista asiakkaista mukaviin asiakkaisiin.

On olemassa tiettyjä asioita, joita Uber-kuljettavat eivät sano asiakkailleen, vaikka kovasti haluaisivatkin. He pelkäävät suunsa puhtaaksi puhumisen vaikuttavan saamiinsa arvosteluihin.

Uber-kuljettajat uskalsivat kuitenkin avata sanaiset arkkunsa, kun heille tarjottiin mahdollisuus puhua nimettöminä Business Insiderin kyselyssä.

Tässä on listattuna kaikkein rakentavimmat kommentit:

"Olkaa valmiina"

"Älä pakota meitä odottamaan koko viittä minuuttia, vaikka Uber sen salliikin. Sovellus ilmoittaa minuutilleen, milloin olemme valmiita ottamaan asiakkaan kyytiin, mutta jostain syystä asiakas ei itse voi olla valmiina."

"Viimeksi siinä istui itse piru"

"Joskus täytyy olla tosi ammattilainen, jotta vaikean kyyditettävän aiheuttama ketutus ei näkyisi seuraavalle asiakkaalle. Tämä on vaikeaa varsinkin silloin, kun kyyditettäviä tulee useampi peräjälkeen."

"Jos haluat juoruta, niin antaa palaa"

"Rakastan draamaa. Kerro minulle aivan kaikki yksityiskohdat, vaikka en tunnekaan ketään henkilöistä, joista juoruat. Aika kuluu ventovieraan seurassa parhaiten, kun juoruamme ihmisistä, joita en koskaan näe."

"Älä oleta, että emme tarvitse tippiä koska Uber maksaa hyvin"

"Uber ei nimittäin maksa meille hyvää palkkaa."

"Kiitollisuus merkitsee paljon"

"Tuntuu todella mukavalta kuulla täysin vilpittömät kiitokset kyydin päätteeksi."

"Tykkään kuunnella tuntemattomien keskusteluita"

"Monet kyyditettävät eivät huomaa tai välitä, että kuuntelen heidän keskusteluitaan kärpäsenä katossa."

"Olen itsenäinen alihankkija, joten minulla ei ole esimiestä"

"Minusta ei siis voi valittaa esimiehelle, koska en antanut sinun tuoda liian montaa matkustajaa kyytiin, tai koska et saanut tuoda avointa kaljatölkkiä autooni."

"Älä tupakoi ennen kyytiin nousemista"

"Ketjupolttajat tartuttavat voimakkaan tupakanahajun autooni. Laittakaa edes partavettä tai hajuvettä ennen kyytiin nousemista."

"Saisinpa sanoa "ei" useammin"

"Sanoisin asiakkailleni useammin "ei", jos ei tarvitsisi pelätä arvosanani huononemista."

"Työskentelen palvelualalla ja arvostan siksi tippiä"

"Jos koet saaneesi kuljettajaltasi todella hyvää palvelua, maksa kuljettajallesi vähän ylimääräistä. Sillä on oikeasti merkitystä."

"Ei ole kohteliasta flirttailla kuljettajallesi"

"Älä flirttaile kuljettajallesi tai satunnaisille ihmisille baarissa. Huumeetkaan eivät ole hyväksi sinulle."

"Älä ole törppö kuljettajaasi kohtaan"

"Haluaisin käskeä töykeitä ja inhottavia asiakkaita häipymään autostani."

"Jokainen kyyti ei voi olla täydellinen"

"Yritä itse tehdä tätä työksesi, pitää autosi aina viimeisen päälle siistinä, ennustaa kaikki ruuhkat etukäteen, opetella ulkoa keskeneräiset tietyöt ja olla aina hyvällä tuulella."

"Halvalla kyydillä on hintansa"

"Mitä halvemmalla asiakas pääsee, sitä vähemmän kuljettajalle jää käteen."

***

Lue myös:

    Uusimmat