Uusi Red Bull -kuski epäonnistui heti ensimmäisessä kovassa paikassa: tallin johto antoi synninpäästön

7.13595873
xpbimages.com
Julkaistu 28.03.2021 09:01
Toimittajan kuva

Mikko Hyytiä

mikko.hyytia@mtv.fi

Sergio Pérez hankittiin Red Bullille keräämään hyviä pisteitä valmistajien MM-sarjaan ja tarjoamaan Max Verstappenille tulitukea taistelussa Mercedestä vastaan. Näistä ensin mainittu tavoite voi Bahrainin GP:ssä vielä täyttyä, mutta jälkimmäisen kanssa tekee tiukkaa.

LUE MYÖS: Lewis Hamilton tuittuili säännöistä – Toto Wolff vahvistaa talven aikana tapahtuneen muutoksen, joka selittää Mercedeksen ongelmia: "On nähtävissä tietty kaava"

LUE MYÖS: Red Bull -pomo paljasti: F1-paalumies Max Verstappen rikkoi autoaan – tätä seurasi mieletön säväytys

MAINOS

Koko F1-kausi C Moressa!

Bahrainin GP suorana 26.-28.3.
Su: Bahrainin GP klo 18.00, ennakkotunnelmat klo 17.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Siinä missä Verstappen nappasi lauantaina uransa neljännen paalupaikan, Pérez jäi ensimmäisessä Red Bull -aika-ajossaan 11. lähtöruutuun.

Meksikolaiskuljettajan kohtaloksi koitui toinen aika-ajo-osio, jossa hän jäi 0,035 sekunnin päähän 10. sijasta ja paikasta viimeisessä osiossa.

Pérezin ensimmäinen veto toisessa osiossa hylättiin hänen rikottuaan ratarajoja neljännessä mutkassa. Toisella vedolla, kun paineet olivat huipussaan, hän ei yksinkertaisesti pystynyt ajamaan riittävän kovaa. Pérez teki molemmat vetonsa keskikovalla renkaalla, jotta saisi startata samalla renkaalla itse kilpailuun. Moni muu valitsi toisin, ja meni jatkoon pehmeällä renkaalla.

Red Bullin kuljettajavalinnoista vastaava neuvonantaja Helmut Marko antoikin Pérezille synninpäästön, sillä hänen mielestään talli teki virheen lähettäessään meksikolaisen myös toiseen vetoon keskikovalla renkaalla. Pérez itse oli toista mieltä.

– Valintamme oli oikea, koska olisi ollut hyvä etu olla sillä renkaalla kilpailussa.

Kärkikymmeniköstä vain Verstappen, Lewis Hamilton (2:s), Valtteri Bottas (3:s) ja Pierre Gasly (5:s) aloittavat kilpailun keskikovalla renkaalla. Pérez on kuljettajista ensimmäinen, joka saa valita rengasstrategiansa vapaasti.

Pérezin osakkeita nostaa myös se, että hän on tunnetusti paljon parempi kisakuski kuin aika-ajokuski.

– Onnistuminen vaatii hyvää strategiaa ja hyvää starttia. Meillä on hyvä kisavauhti, joten meidän pitäisi pystyä nousemaan ja ottamaan hyvät pisteet.

Tuoreimmat aiheesta

F1