Hiljattain esitelty Golf GTE tuo Volkswagenin mukaan plug-in hybridien markkinoille. Seuraavaksi on vuorossa kokoluokkaa isompi Passat, joka saa saman mallinimen.
Voimalinjan toteutus on vastaavanlainen kuin Golfissa. Polttomoottorina toimii Golfistakin tuttu 1,4-litrainen TSI moottori, jonka teho tässä tapauksessa on 115 kw (156 hv). Sähkömoottorin teho puolestaan on 85 kW (115 hv), minkä myötä Passat GTE:n yhteisteho on 160 kW (218 hv) ja yhteisvääntö 400 Nm. Voiman välittämisestä huolehtii 6-portainen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.
Autoa voi ajaa hybridi ajotilassa, jolloin automatiikka huolehtii moottorien käytöstä. Kuljettaja voi halutessaan valita pelkkää sähköä käyttävän E-Mode -ajotilan tai urheilullisemmat asetukset tarjoavan GTE-moodin. Parhaimmillaan sähköllä voi ajaa noin 50 kilometriä, ja 9,9 kWh:n suuruisen akuston täyteen lataamiseen menee saatavilla olevasta virrasta riippuen noin 2,5 tunnista reiluun neljään tuntiin.
Uusi Passat GTE tulee tarjolle sekä sedanina että farmarina. Auto esitellään ensi vuoden toisella puoliskolla.