BMW esittelee plug-in-hybridin X5:n kuorissa. Mallimerkinnältään X5 xDrive40e yhdistää BMW:n tutun 2,0-litraisen turboahdetun bensiinimoottorin ja 83 kW (113 hv) tehoisen sähkömoottorin. Moottorien yhteisteho on 230 kW (313 hv) ja vääntöä löytyy 450 newtonmetriä. Näillä tehoilla X5 kiihtyy satasen nopeuteen 6,8 sekunnissa.
Sähkömoottori löytyy vaihteiston yhteydestä ja akusto löytyy tavaratilan alta. Litium-ioni akuston kapasiteetti on 9,0 kWh ja se riittää noin 30 kilometrin ajoon. Tämän avulla auton virallinen yhdistetty EU-kulutus on vain 3,3 l/100 km ja CO2-päästöt asettuvat lukemaan 77 g/km. Sähköllä mitattuna kulutus on 15,3 kWh / 100 km.
Kuten yleensä hybridiautoissa, myös X5:ssä pystyy ajotilaa valitsemalla vaikuttamaan moottorien toimintaan. AUTO-asetuksella sähkömoottoria käytetään polttomoottorin rinnalla mahdollisimman tehokkaasti auttamaan kiihdytyksissä. MAX eDrive –asennossa edetään pelkällä sähköllä ja SAVE Battery –tila puolestaan nimensä mukaisesti säilyttää akun sen hetkisen varaustilan.
Uusi X5 xDrive40e tulee Suomeen ensi syksynä.