Facebook alkaa nyt hyödyntää omistamaansa supersuosittua viestisovellusta, WhatsAppia, yritysten markkinoinnissa. Uusi ominaisuus on klikkaa-WhatsAppiin -painike.
Facebook on julkaissut uuden ominaisuuden, joka yhdistää Facebookin ja WhatsAppin markkinointitarkoituksissa. Uuden ominaisuuden myötä yritysten on mahdollista luoda linkki Facebook-mainoksiinsa, jota painamalla asiakkaat voivat olla suoraan yhteydessä yrityksiin WhatsAppin välityksellä.
Ominaisuus tuodaan ensin Etelä- ja Pohjois-Amerikkaan, Afrikkaan, Australiaan ja suurimpaan osaan Aasian maista. Techcrunch-sivuston mukaan Facebookin on tarkoitus seurata ominaisuuden vastaanottoa, ja sen jälkeen tuoda se myöhemmin myös Eurooppaan.
Facebookin mukaan jo yli miljoonalla Facebook-sivulla on WhatsApp-numero julkaisuissaan joka kuukausi.
– Monet ihmiset käyttävät jo nyt WhatsAppia kommunikointiin pienempien yritysten kanssa. Se on nopea, kätevä tapa pitää yhteyttä. Lisäämällä klikkaa-WhatsAppiin painikkeen Facebook-mainoksiin yritykset voivat helpottaa asiakkaiden ajanvarausta, palvelun käyttöä ja tutustumista tuotteisiin, kommentoi Pancham Gajjar Facebookilta.
WhatsApp on aiemmin kommentoinut, ettei sillä ole aikomuksia lisätä sovellukseen mainoksia. Techcrunhin haastatteleman verkkomarkkinoinnin asiantuntijan mukaan tämä on kuitenkin todennäköisesti askel kohti itse WhatsApp-sovellukseen tulevia mainoksia.
Toistaiseksi ominaisuus on tulossa vain yrityksien mainoksiin. Testauksessa on ilmeisesti myös muita tapoja, joilla Facebook-sivut voivat tuoda WhatsApp-palvelunsa esille.
Lähde: Techcrunch
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.