Yritysasiakkaat voivat pian käyttää WhatsApp-pikaviestisovellusta kommunikoidakseen asiakkaidensa kanssa, maksua vastaan. Aiheesta uutisoi muun muassa BBC.
VIDEO: Eilen kerroimme Facebookin paljastamasta vaikutusyrityskampanjasta, joka on johtanut kymmenien tilien poistamiseen.
WhatsAppin omistava Facebook alkaa vihdoin tehdä pikaviestisovelluksellaan rahaa. Yritykset voivat nimittäin jatkossa käyttää WhatsAppia omien asiakkaiden kanssa yhteydenpitoon ja palveluidensa tarjoamiseen entistä laajemmin, mutta maksua vastaan.
WhatsAppin bisnesversio on julkaistu jo aiemmin, mutta nyt sen ominaisuuksia on laajennettu.
Jatkossa esimerkiksi pakettien lähetystietoja ja lentolippuja voi lähettää asiakkaille suoraan WhatsAppin välityksellä.
Yritykset voivat lisätä nettisivuilleen tai Facebookiin painikkeen, josta pääsee suoraan ottamaan yhteyttä yritykseen WhatsAppin välityksellä. Myös asiakkaiden kysymyksiä ja ongelmia voidaan selvitellä pikaviestisovelluksen välityksellä reaaliaikaisesti.
Kalliimpaa kuin tavalliset SMS-viestit
Yritykset maksavat osasta lähettämästään viesteistä WhatsAppille 0,5–9 senttiä riippuen valtiosta. Palvelu on siis todennäköisesti monille kalliimpi kuin tavallisten tekstiviestien lähettäminen, arvioi BBC.
WhatsApp lupaa, että viestit ovat salattuja ja halutessaan asiakas voi tavalliseen tapaa estää yritystä ottamasta yhteyttä WhatsAppissa.
Muun muassa kuljetuspalvelu Uber, verkkokauppa Wish ja varaussivusto Booking.com ovat ensimmäisten yritysten listalla, jotka ottavat WhatsAppin uudet yritysominaisuudet käyttöönsä.
Tällä viikolla WhatsApp sai myös toisen merkittävän ja odotetun uudistuksen, joka on lähinnä suunnattu tavallisille käyttäjille.