Kun asiakas jätti hieman kyseenalaista palautetta vegaaniravintolan TripAdvisor-sivustolle, paikan omistaja päätti antaa samalla mitalla takaisin.
Videolla: Näin valmistuu Burger Kingin kasvishampurilainen.
Brittilehti Mirror uutisoi tapauksesta, jossa eräs asiakas jätti pettyneen palautteen vierailtuaan Barrow-in-Furnessissa sijaitsevassa Sweet Pepper Cafe -vegaaniravintolassa. Asiakas ei ollut huomannut “valtavankokoista tekstiä”, jossa kerrottiin ravintolan tarjoilevan ainoastaan kasvipohjaista, eli vegaanista ruokaa.
LUE MYÖS: Suomalaisravintoloitsijan vastaus töykeään palautteeseen todistaa, ettei asiakas ole aina oikeassa – "maksetaan samalla mitalla takaisin"
Sai vegaanisen hampurilaisen vegaaniravintolassa – antoi siksi kahden tähden arvostelun TripAdvisorissa
Kun asiakkaan eteen sitten tuotiin vegaaninen hampurilainen vegaaniravintolassa, hän poistui äkkiä paikalta ja kävi jättämässä 2 tähden arvion TripAdvisor-palveluun.
– Ravintolan ulkopuolella tai ruokalistassa ei ollut mitään viitteitä siitä, että kyseessä on vegaaniravintola. Tilasin ”pekoni-juustohampurilaispinon” ja petyin pahasti kun tajusin, että kyseessä oli vegaaninen versio. Maksoimme ja lähdimme McDonald’siin syömään kunnon naudanlihahampurilaisen, asiakas kirjoitti palautteessaan.
Sweet Pepper Cafe -ravintolan omistajalta ei herunut myötätuntoa pettynyttä asiakasta kohtaan. Niinpä hän vastasi asiakkaan palautteeseen eeppisellä tavalla.
– Hei, saattoi olla todella vaikeaa nähdä ravintolamme ulkopuolella valtavankokoista tekstiä, jossa sanotaan ”kaikki kasviperäistä”, sillä aurinko oli jo laskemassa, kun tulitte syömään kumppanisi kanssa. Saatoitte myös jättää huomiotta kaikki ne lehtiartikkelit ja pokaalit ravintolamme sisällä, joissa kerrottiin vegaanisten kilpailujen voitoista. Ne saattoivat hieman vihjata, minkä tyyppistä ruokaa tarjoilemme, omistaja aloitti vastauksensa ja jatkoi vielä:
– Ruokalistamme on täynnä sanaleikkejä, joissa sanat on tahallaan kirjoitettu väärin niin, että kasviperäiset ainesosat kuulostavat samalta kuin eläinperäiset (esimerkiksi cheeze=cheese, bacwn=bacon, feesh=fish ja niin edelleen).
Asiakkaat söivät alkupalat tyytyväisinä, pakenivat sitten McDonald'siin
Ravintolan omistajan mukaan asiakas puolisoineen oli syönyt tyytyväisenä alkupalat valittamatta tippaakaan ja kutsunut sitten paikalle henkilökunnan edustajan. Asiakas oli ilmoittanut, että heidän täytyy poistua hätätilanteen vuoksi. Hän ei ollut antanut tilanteessa suoraa palautetta, vaan meni sen sijaan internetiin kirjoittamaan huonon arvion paikasta.
– He lähtivät pöydästä äkkiä, kuin olisivat nähneet jotain todella ällöttävää. Miten voit kirjoittaa rehellisen arvion TripAdvisoriin, kun et voi olla rehellinen kasvotusten? Olisimme korvanneet hukkaan heitetyn aterianne, jos olisitte sanonneet, että ette ole tyytyväisiä.
Omistajan mukaan paikkaa ei aktiivisesti mainosteta vegaaniseksi, sillä vegaanius on elämäntapa ja ihmisten valintoja tulisi kunnioittaa.
– Me preferoimme termiä ”kasviperäinen”, sillä se kuvaa paremmin tarjoamiamme ruokia ja juomia. Olemme pahoillamme, jos tämä johti sinua harhaan, se ei ollut tarkoituksemme. Toivomme, että tulette meille uudelleen, kun kerta tiedätte, miten hyvää kasviperäinen ruoka on – tästä on todisteena tyhjentyneet alkupalalautasenne, omistaja näpäytti lopuksi.
LUE MYÖS: Totaalisen älytöntä! Katie tilasi krapulassa McDonald'sin hampurilaisen, joka hakee vertaistaan
Lähde: Mirror