Kasvisruokavaliota koko elämänsä noudattanut brittinainen järkyttyi, kun vegehampurilaisen välissä olikin kanaa, kertoo Glouchester Live -sivusto.
Videolla: Tiesitkö? Näin pikaruokaketjujen hampurilaissämpylät valmistetaan Suomessa!
McDonald’sissa asioinut pitkän linjan kasvissyöjä Louise Davies, 50, kokee tulleensa pahasti petetyksi, kun hänen tilaamassaan Vegetable Deluxe Burger -hampurilaisessa oli kanaa. Isossa-Britanniassa sattuneesta tapauksesta kertoo Glouchester Live -sivusto.
Louise tyttärineen kävi hakemassa ruokaa Hardwickessa sijaitsevan McDonalds'in autokaistalta 28. toukokuuta. Jo 45 vuotta kasvissyöjänä ollut Louise valitsi kasvishampurilaisen, jonka välissä piti olla kaksi leivitettyä paprika-pestotikkua.
Lue myös: Nainen tilasi paistettua kanaa – pinnan alta paljastui jotain käsittämätöntä: "Kuinka ihmeessä…"
Ei kasvista, vaan kanaa
Kun Louise kotona haukkasi hampurilaistaan, hän huomasi järkytyksekseen sen sisällä olevankin kasvistikkujen sijaan kanaa. Vaikka Louise ei ole aikoihin syönytkään kanaa, hän tunnisti sen maun heti.
Louise kertoo oksentaneensa välittömästi ja olleensa huonovointinen. Hän ei omien sanojensa mukaan voinut syödä mitään seuraavaan 12 tuntiin.
– Tulin saman tien kipeäksi, kun en ole syönyt kanaa yli 40 vuoteen. Sen koostumus ja kaikki… en voinut muuta kuin rynnätä vessaan.
Louise kertoo, että pelkästään lihan haju saa hänet voimaan pahoin.
– En varsinaisesti syönyt sitä. Puraisin vain palan. Syljin sen pois ja oksensin saman tien.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Luottamus ravintolaan meni – McDonald's pyytää anteeksi
Louisesta tuntuu, että hän ei voi enää luottaa McDonaldsin ruokien olevan kasvissyöjille sopivaa.
– Jos he ovat noin huolimattomia, ei tuo tosiaan ole paikka, josta kannattaa ostaa kasvisruokaa. Olen järkyttynyt ja tunnen oloni petetyksi.
McDonalds pahoittelee tapahtunutta virhettä. Yrityksen edustajaa toteaa, että "tämä ei tosiaan ollut riittävän hyvä suoritus".
– Tiedostamme täysin, että lihan tarjoileminen kasvisruokaa tilatessa ei ole hyväksyttävää. Pyydämme vilpittömästi anteeksi asiakkaalta virheitä, joita tässä tilanteessa tehtiin.
McDonald’sin edustaja kertoo, että yrityksellä on monia toimintatapoja virheellisten tilausten välttämiseksi.
– Tässä tapauksessa niitä ei kuitenkaan selkeästi noudatettu ja selvitämme nyt, miksi niin tapahtui.
Lue myös: Nyt Suomen McDonald's tekee sen: Hyvästit muovipilleille!
Lue myös: Päteekö "25 minuutin sääntö", jos tilaa hampurilaisen vaikka Woltista? McDonald’sissa tehtiin merkittävä viilaus tilauksiin
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Lähteet: Glouchester Live, Ladbible, Newsweek