Burger King myöntää emämokan: Kukaan ei huomannut pientä yksityiskohtaa yhdeksään kuukauteen – 8 miljoonan tappiot

Kurkista kulisseihin: Näin valmistuu Burger Kingin uusi kohuttu Rebel Whopper 1:26 Kurkista kulisseihin: Näin valmistuu Burger Kingin uusi kohuttu Rebel Whopper

Burger King menetti Yhdysvalloissa miljoonatulot, koska antoi vahingossa tupla-alennuksen hampurilaiskampanjassa yhdeksän kuukauden ajan. 

Kerroimme tiistaina Suomenkin Burger Kingeihin myyntiin tulevasta ennennäkemättömästä hampurilaisesta, joka on jo Yhdysvalloissa tuottanut pikaruokaketjulle miljoonamyynnit. Samaan aikaan Burger King on kuitenkin myös joutunut noloon tilanteeseen Yhdysvalloissa alennuskampanjansa vuoksi, uutisoi muun muassa Fox News. Hampurilaisketjun tarkoituksena oli myydä nimikkoburgereitaan Whoppereita paljousalennuksella.

– Alennuksen piti olla kaksi Whopper junioria 4 dollarilla, kaksi normaalia Whopperia 5 dollarilla tai kaksi tupla-Whopperia kuudella dollarilla,  Carrols Restaurant Groupin ravintolatoimen johtaja Dan Accordino kertoo Foxille.

Carrols Restaurant Group omistaa ja operoi yli 1000 Burger King -ravintolaa 23 osavaltiossa Yhdysvalloissa. 

Ketju ei kuitenkaan ollut muistanut ottaa huomioon hampurilaisten kanssa myytäviä ranskalaisia ja juomia. Oletus oli, että ravintoloissa myydään burgereiden ohella lisukkeet normaaliin hintaan. Jostain syystä asiakkaat kuitenkin saivat ostettua burgeritarjouksen päälle lisukkeet ateria-alennushintaan. Asiakkaat saivat tupla-alennuksen ja näin ollen Burger King hävisi 1,5 dollaria jokaisen myynnin vuoksi. 

– Kyse ei ollut kirjanpito- tai systeemivirheestä. Kyse oli inhimillisesta virheestä. Mokasimme ja se maksoi meille melkoisen summan rahaa. 

Tupla-alennus ehti olla voimassa vuoden alusta elokuun loppuun saakka, kunnes virhe huomattiin. Ketjussa herättiin tuolloin ihmettelemään, miksi Carrols Restaurant Groupin omistamien Burger King -ravintoloiden myynnit ovat pahasti jäljessä ketjun muista paikoista.

Mokan vuoksi Burger Kingiltä jäivät lopulta saamatta 12,4 miljoonan dollarin tulot. Tämä johti 8,2 miljoonan dollarin eli lähes 8 miljoonan euron nettotappioihin. Kun virhe lopulta korjattiin, ketjun liikevaihto lähti syyskuussa uudelleen nousuun. 

Lähde: Fox News



Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat