Baareissa ja pubeissa vierailevat asiakkaat toivovat saavansa rahoilleen vastinetta. Guinnessin laatupäällikkö paljastaa, missä asioissa baareilla olisi toivomisen varaa.
Helsingissä piipahtanut olutmerkki Guinnessin laatupäällikkö Darren Nicholson ei lyhyen vierailunsa perusteella löytänyt mitään suurta huomautettavaa vierailemistaan suomalaisbaareista.
Yksi pieni virhe toistuu hänen mukaansa kuitenkin useissa baareissa, oli maa mikä hyvänsä.
Tyypilliseen ongelmaan löytyy järkeenkäypä selitys
Miehen mukaan lasien säilytyksessä on lähes aina parantamisen varaa.
– Ilman tulisi päästä kiertämään jokaisen lasin ympärillä, jotta ne eivät jumitu toisiinsa, Nicholson kertoo.
Myös lasien pesussa on usein puutteita. Kuumia laseja ei tulisi miehen mukaan nostaa suoraan tiskikoneesta kylmien lasien viereen, vaan kuivata ja viilentää lasit hyvin ennen niiden asettamista tiskille. Kuuma lasi voi myös pilata oluen makuelämyksen, sillä se nostaa oluen tarjoilulämpötilaa.
Tähän virheeseen löytyy Nicholsonilta järkeenkäypä selitys.
– Ongelma on se, että baarinomistajat yrittävät saada baariin mahtumaan niin monta asiakasta kuin mahdollista, joten tiskin takana ei aina ole riittävästi tilaa, Nicholson toteaa.
Kaksikymmentäkuusi vuotta oluen parissa viettänyt mies ei osaa antaa vastausta kysymykseen, missä baarissa voi hänen mukaansa nauttia maailman parasta Guinnessia.
– Parasta Guinness-baaria ei voi valita, sillä kokemukseen vaikuttaa moni muukin asia kuin vain olut. Valaistus, tunnelma, sisääntulo, seura, ystävät ja koko elämys, Nicholson toteaa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.