Suomalaismiehen juustohöylää koskenut palaute poiki Facebookissa tiukan keskustelun siitä, kuinka yritysten tulisi vastata palautteisiin sosiaalisessa mediassa.
Helsinkiläinen Arttu Niskasaari kirjoitti vastikään asiallisen palautteen Fiskarsin Facebookiin koskien juustohöylän toimintaa. Syy palautteen antamiseen oli se, että hän oli pettynyt ostamansa juustohöylän toimintaan, sillä höylä jätti juustosiivut hyvin ohuiksi ja reikäisiksi.
– Minua kovin ihmetyttää tämä teidän pehmeän juuston höylänne. Toiminnan kuvaaminen vastaa lähinnä erästä kuuluisaa venäläistä suristinta, Niskasaari kirjoitti.
Fiskars vastasi pian palautteeseen.
– Hei Arttu, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan kuluttajapalveluumme, niin asia etenee sitä kautta. Kuluttajapalvelu.suomi@fiskars.com tai puhelimitse arkisin klo 10 -15 numerossa 020 334 101. Yst. terveisin, Fiskars, Fiskarsin Facebook-sivuilla kirjoitetaan.
Niskasaari pettyi siihen, että yritys ei pystynyt ottamaan palautetta vastaan Facebookin kautta, ja vastasi kommenttiin sivaltavasti. Miehen vastaus on kerännyt Facebookissa satoja tykkäyksiä ja saanut aikaan keskustelun siitä, kuinka asiakaspalautteisiin toivottaisiin vastattavan Facebookissa.
Näin Niskasaari vastasi Fiskarsin kommenttiin:
"Hei Fiskars, suosittelen kuluttajapalveluanne ottamaan vastaan kaiken palautteen, jota kuluttajat haluavat yrityksellenne antaa, tavoittipa se palaute yrityksenne mitä kanavaa pitkin tahansa. Mitä hankalammaksi palautteen antaminen tehdään, sitä vähemmän yritys sitä saa, arvattavin seurauksin. Näin kuluttajan näkökulmasta vaikuttaa siltä, että palautteeni on tavoittanut yrityksenne, ja minua ei mielestäni pitäisi kiusata huonoilla sisäisillä prosesseilla, jotka eivät kykene keräämään käyttäjäpalautetta kaikista lähteistä ja syöttämään sitä tuotekehityksen käyttöön.
Yst. terveisin, Arttu."
Niskasaari kertoi MTV:lle, että Fiskars ei ole ollut häneen Facebookissa käydyn keskustelun jälkeen yhteydessä.