Suklaamunapussista löytynyt mattoveitsi johti lopulta tuhansien eurojen arvoiseen hyväntekeväisyyslahjoitukseen.
Yllätys oli melkoinen, kun brittiperheen 14-vuotias poika vetäisi ruokakaupasta ostetusta suklaamunapussista sinne kuulumattoman esineen kysyen, ”mikä tämä oikein on?”.
Isä Michael Thomasin, 44, mukaan järkytys oli suuri hänen ymmärrettyään, että kyseessä oli kuin olikin ihka oikea veitsi. Hän kertoo olevansa kuitenkin kiitollinen siitä, että kukaan ei ehtinyt satuttaa itseään vaarallisella esineellä.
Perhe ei tyytynyt yhtiön vastaukseen
Thomas otti välittömästi yhteyttä Cadbury-suklaamunia valmistavaan Mondelez International -yhtiöön. Antamassaan vastauksessa yhtiö kertoi veitsen todennäköisesti päätyneen pussiin pakkausvaiheessa, mutta toisin kuin isä odotti, yhtiö ei antanut vastausta kysymykseen, miten tapaus oli ylipäätään mahdollinen.
– He käyttävät korkealaatuista tekniikkaa. Kuinka ihmeessä veitsi on voinut joutua suklaapussiin ilman, että kukaan olisi huomannut asiaa, isä ihmettelee.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen tästä.
Perheen mukaan huolestuttavavinta tapauksessa oli se, että he eivät tienneet, oliko veitsi päätynyt pussiin vahingossa vai oliko se laitettu sinne tarkoituksella. Tästä syystä he eivät olleet lainkaan tyytyväisiä tapaan, jolla valmistaja heidän valitukseensa oikein suhtautui.
– He kohtelivat minua kuin olisin löytänyt suklaastani hiuksen, Thomas kertoo tammikuussa alkanutta valitusketjua.
Kymmenen tuhatta puntaa hyväntekeväisyyteen
Kuukausia jatkuneen valituskierteen päätteeksi monikansallinen yhtiö tarjosi lopulta hyväntahdon eleeksi perheelle rahaa, josta isä kuitenkin kieltäytyi.
Sopuun päästiin, kun Mondelez lupasi lahjoittaa 10 000 puntaa, eli noin 11 600 euroa paikalliselle Salisburyn sairaalalle. Summa on sama, jota yhtiö tarjosi palkinnoksi alkuvuodesta julkaisemansa valkosuklaamuna-kilpailun voittajalle.
LUE MYÖS: Pizzasta löytyi piilotettu yllätys – nainen syyttää ravintolaketjua tahallisesta sabotaasista: "Täysin järjetöntä"
– Olemme ryhtyneet tarvittaviin toimiin varmistaaksemme, ettei tämä tapahdu uudelleen, Mondelezin kansainvälinen tiedottaja kertoo ja lisää yhtiön olevan kiitollinen Thomasille yhteydenotosta.
Lähde: Mirror