S-marketissa asioivat ovat saattaneet joutua hieraisemaan silmiään, sillä myslipaketin kylkeen on päätynyt hauska kirjoitusvirhe – tai oikeastaan kaksi.
S-ryhmän Rainbow-tuoteryhmään kuuluvan muromyslipakkauksen kylkeen oli päätynyt poikkeuksellinen kirjoitusvirhe. Mysliä myytiin nimellä jougurtti-mansikka muroysli. Jogurtti oli siis muuntautunut muotoon jougurtti ja mysli ysliksi. Virheellisestä pakkauksesta vinkin Makuja.fi:lle antoi Porvoon S-marketissa vieraillut asiakas.
Asiaa on selvitystilassa
Pakkauksen kuvannut asiakas Patrick Wikbland kertoo ottaneensa yhteyttä S-ryhmään jossa ollaan tietoisia sattuneesta virheestä.
– S-ryhmältä ei osattu sanoa miten virhe on päässyt tapahtumaan, vaan asiaa selvitellään, Wikbland kertoo.
Wikbland kertoo, että näin poikkeuksellisesta virheestä on käyty keskustelua myös Facebookissa ja Twitterissä. Hän ei ole aikaisemmin törmännyt vastaaviin kirjoitusvirheisiin.
Tuote myydään pois edullisemmin
Kirjoitusvirheen vuoksi S-ryhmä myy kyseisiä pakkauksia alennettuun hintaan kaikissa myymälöissä joiden valikoimiin tuote kuuluu. Virheelliset pakkaukset ovat todennäköisesti päässet leviämään ympäri Suomea.
– Kyseessä ei ole priimaa Rainbow-tuotetta, joten se myydään pois edullisemmin, kertoo S-ryhmän ryhmäpäällikkö Sari Ristaniemi.
Alennettujen tuotteiden mainokset pyörivät ainakin Prisman Facebook-sivuilla.
– Tuotetta tullaan myymään niin kauan ennen kuin uusi tuote-erä saadaan myyntiin.
11-vuotiasta asiakasta odottaa palkkio
Kovin yleistä näin suuren ja huvittavan kirjoitusvirheen päätyminen pakkauksiin ei ole, Ristaniemi kertoo.
– Jonkin verran tuotteisiin päätyy kyllä yksittäisiä kirjainten puutoksia.
Pakkaustekstit tarkistetaan useampaan kertaan, mutta kyseisessä muromyslipakkauksessa virhe oli tapahtunut vasta aivan viimeisessä viilauksessa.
– Virhe oli tapahtunut vasta design-vaiheessa. Pakkaus oli käynyt kyllä useamman silmäparin läpi, Ristaniemi kertoo.
Ristaniemi mainitsee kuitenkin valvonnassa olleen puutteita, kerran näin suuri kirjoitusvirhe oli pääynyt kauppojen hyllyille saakka.
Kirjoitusvirheestä huomasi ensimmäisen kerran tarkkasilmäinen 11-vuotias asiakas, jota odottaa ansaittu palkkio.