Social Burgerjointin burgeri valittiin viikonloppuna jo toistamiseen Euroopan parhaaksi maailman suurimmassa katuruokatapahtuma European Street Food Awardsissa. Tällä kertaa kilpailut järjestettiin Ruotsin Malmössä.
Yllä olevalla videolla: Burger Lovers Finland -yhteisön Antti Suikkari ja Social Burgerjoint hampurilaisravintolan Mika "Pikkis" Tuomonen vierailivat Huomenta Suomessa ja paljastivat salat täydelliseen hampurilaiseen.
Masterchef-voittaja Mika "Pikkis" Tuomisen sekä Herkko Volasen perustama Social Burgerjoint -hampurilaisravintolaketju nappasi jo toista kertaa Euroopan parhaan burgerin tittelin.
European Street Food Awardsin tarkoitus on kehittää katuruokakulttuuria ja palkita huipputoimijoita. Kilpailua on järjestetty jo useita vuosia.
Viime vuoden kisoissa Social Burgerjointin voitokkaassa Korean Kimchi Burgerissa oli täytteinä mausteikkaita kimchi-kasviksia, seesamimajoneesia, Mibrasa-hiiligrillissä paistettu pihvi, bulgogia ja seesami-korianteri-kurkkuja.
Tämä vuoden kisoissa voiton vei ravintolan tekemä Brookdale-burgeri, joka sisälsi 100-prosenttisen naudanlihapihvin, pikkelöityä punasipulia, cheddaria, ja bearnaisemajoneesia tarjoiltuna briossisämpylän välissä. Raati kehui voittajaburgeria muun muassa sen sisältämistä eettisistä raaka-aineista.
Social Burgerjoint aloitti toimintansa vuonna 2013 kiertämällä tapahtumissa Social Food -ruokarekkansa kanssa. Sittemmin avautui myös ravintola ja lopulta Social Burgerjoint laajeni hampurilaisketjuksi. Vuodesta 2017 Social Burgerjoint on ollut osa Kotipizza Groupia. Hampurilaisketjulla on tällä hetkellä ravintoloita Helsingissä, Porvoossa, Haminassa ja Keravalla.
Social Burgerjointin voitosta uutisoi ensimmäisenä Iltalehti.