Social Burgerjointin burgeri valittiin viikonloppuna Euroopan parhaaksi maailman suurimmassa katuruokatapahtuma European Street Food Awardsissa Berliinissä.
Social Burgerjoint edusti Berliinissä järjestetyissä European Street Food Awards -kilpailussa Suomea ja voitti lauantainan 29.9. parhaan burgerin sarjan. Suomalaiset jakoivat palkinnon ruotsalaisyritys Matsas matin kanssa.
Burgerin makumaailma hiottu huippuunsa
Voitokkaassa Korean Kimchi Burger -kilpailuburgerissa oli täytteinä mausteikkaita kimchi-kasviksia, seesamimajoneesia, Mibrasa-hiiligrillissä paistettu pihvi, bulgogia ja seesami-korianteri-kurkkuja.
– Kilpailussa oli kova taso. Voittoa lähdettiin kuitenkin hakemaan, koska burgerimme on ainutlaatuinen ja sen makumaailma hiottu huippuunsa – kuten kaikissa burgereissamme. Olemme ylpeitä, että Euroopan paras burger tulee Suomesta, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen kertoo.
Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Ruokalistalla on myös kasvis- ja vegaanivaihtoehdot.
Katuruokailmiö on kasvanut Euroopassa suureksi
European Street Food Awardsin tarkoitus on kehittää katuruokakulttuuria ja palkita huipputoimijoita. Kilpailua on järjestetty jo useita vuosia.
Finalisteja oli tänä vuonna kuudestatoista eri maasta, muun muassa Ruotsista, Italiasta ja Britanniasta. Loppukilpailu käytiin Berliinissä lauantaina 29.9.