Oletko huomannut näitä yksityiskohtia suomalaisen Kotipizza-ketjun logossa?
Videolla eri yritysten logojen piilomerkityksiä. Oletko huomannut näitä?
Vuonna 1987 perustetun Kotipizza-ketjun tietää ja tuntee varmasti jokainen suomalainen. Kaikki eivät kuitenkaan ole huomanneet muutamia yksityiskohtia pizzaketjun logossa.
Kotipizzan logo on muuttanut vuosien varrella hieman muotoaan ja värimaailmaansa, mutta sen perusperiaatteet ovat kuitenkin pysyneet samana.
– Logo on hieman muuttunut vuosien aikana. Piirteet ovat olleet jossain vaiheessa terävämpiä ja teksti kursiivilla. Pitkään logo oli puna-kelta-valkoinen ja nyt pääsääntöisesti vihreä, Kotipizzan viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Antti Isokangas kertoo.
Miksi Kotipizzan logossa on kellonaika 11.50 – vai sittenkin 23.50?
Kotipizzan logosta voi myös bongata kellon viisarit, jotka vaikuttaisivat osoittavan kellonaikaa 11.50 tai 23.50. Miksi ihmeessä?
– Logon on alun perin suunniteltu kertomaan, että "kohta on lounasaika". Logosta voi löytää monta muutakin elementtiä, kuten sen, että logo on kokonaisuudessaan kokin hatun muotoinen, Isokangas paljastaa.
Kotipizzan tuoreessa Quattro Stagioni -lehdessä kerrotaan myös logon historiasta.
– Kotipizzan logo luotiin vuonna 1987 viestimään välittömyydestä ja rennosta herkuttelusta. Tunnuksen muoto viittaa kokinhattuun ja kello kertoo lähestyvästä lounasajasta. Punainen ja keltainen valittiin väreiksi korkean huomioarvon vuoksi.