Pizza Hut -ketju kokeilee Iso-Britanniassa innovatiivista ruokalistaa, jonka on tarkoitus tulkita asiakkaidensa ajatukset.
Pizza Hutin ajatuksia lukevan innovatiivisen ruokalistan tarkoitus on, että asiakkaiden ei tarvitsisi sanoa tai kirjoittaa sanaakaan, ja silti ravintoloissa osattaisiin valmistaa juuri sellaisia tuotteita, joita asiakas haluaa.
Erilaiset mobiilipalvelut ovat kasvattaneet suosiotaan viime vuosina, mutta tämä ei riitä Pizza Hutille, sillä kokeiluun on nyt otettu Iso Britanniassa Subconscious Menu (vapaasti suomennettuna alitajunta-ruokalista), jonka on tarkoitus tulkita asiakkaiden ajatuksia silmien liikkeitä lukemalla.
Ajatuksia lukeva ruokalista toimii 20 ruokakuvan avulla. Kuvissa esiintyvät pizzaketjun suosituimmat pizzatäytteet kanasta pepperoniin.
Kahden ja puolen sekunnin aikana laite skannaa ruokalistaa tuijottavan asiakkaan silmiä ja tulkitsee, missä tuotteissa asiakkaan katse viipyy pisimmän aikaa. Tämän perusteella ruokalista tulkitsee asiakkaan makuun miellyttävimmät täytevalinnat.
Lähde: The Daily Meal
MTV LIFESTYLE