Amerikan toiseksi myydyimmän kolajuoman, sokerittoman Coca-Colan sijalle on noussut Pepsi.
Coca-Cola on vuosikaudet pitänyt Jenkeissä sekä kärkipaikkaa että kakkossijaa kolajuomien myyntiä koskevassa kilvassa. Nyt sokeroitu Pepsi on kiilannut suosiollaan sokerittoman Coca-Colan ohi.
Tiesitkö? Kolajuomatilaston kärkisijaa pitävää Coca-Colaa myydään Jenkeissä liki kaksi kertaa niin paljon kuin myyntitilastojen kakkossijaa pitävää Pepsiä.
Keinotekoiset makeutusaineet herättävät huolta
Sokeroitujen ja sokeroimattomien kolajuomien eduista ja haitoista käyty keskustelu vaikuttaa johtavan Amerikassa siihen, että sokerittomien kolajuomien suosio hiipuu vähitellen. Tästä viimeisin osoitus on se, että sokeroitua Pepsiä myydään Jenkeissä kolajuomista toiseksi eniten.
Pepsin suosion nousuun ja sokeroimattoman Coca-Colan suosion laskuun uskotaan vaikuttavan kuluttajien kasvava pelko keinotekoisia makeutusaineita kohtaan.
Makuja.fi – tykkää meistä Facebookissa!
Lähde: The Daily Meal