Epäonnistuneesta kakkutilauksesta kirjoitettua Facebook-statusta jaetaan ahkerasti sosiaalisessa mediassa.
Hannu Oskala kohtasi vastikään ikävän tilanteen, kun hänen tekemänsä kakkutilauksen kanssa oli käynyt moka, eikä kakkua oltu tilauksesta huolimatta saatu paikalle. Ensin vaikutti siltä, että tyttären nimiäisiin tilatun kakun puuttuminen aiheuttaisi ikävän ongelman, mutta Itäkeskuksen Stockmannin Herkussa tilanteeseen reagoitiin niin nopeasti, että tarina onnistuneesta palvelukokemuksesta leviää kovaa vauhtia sosiaalisessa mediassa.
"Jotain vaan oli mokattu"
Oskala oli tilannut tyttärensä nimiäisten kunniaksi vihreän prinsessakakun ja lähti noutamaan sitä sovitusti. Leipomotuotetiskillä kävi kuitenkin pian sekä asiakkaalle että henkilökunnalle selväksi, että tilattua kakkua ei oltu jostain syystä saatu paikalle sovittuun aikaan.
– Henkilökunta havaitsi varmaankin kalvenneista ja kiristyneistä kasvoistani, että nyt on tosi kyseessä ja parissa minuutissa onnistuivat havaitsemaan, että moka oli heidän. Olin jättänyt tilauksen ajoissa, tilauslappu oli seinällä ollut. Jotain vaan oli mokattu. No cake, Oskala kirjoittaa Facebookissa.
"Stockmannin työntekijä tulee ovelle taksilla"
Tilanne sai mieluisan käänteen, kun henkilökunta ryhtyi aktiivisesti selvittämään tilannetta sen sijaan, että moka olisi kuitattu vuolailla anteeksipyynnöillä. Oskala oli tilannut juhliin 25 hengen leivonnaisen ja henkilökunta ryhtyi selvittämään sitä, millaisia kakkuja kaikkien Stockmannien tiskeiltä sillä hetkellä löytyi.
– Sitten naamani eteen lyötiin kansio, josta sain vapaasti valita riittävän määrän kakkuja. Otin viisi, neljää eri sorttia. Sacher, suklaa-appelsiini, vadelmamousse ja vadelma, Oskala kirjoittaa.
– Ja klo 14:45 Stockmannin työntekijä tulee ovelle taksilla, takakontti täynnä kakkuja. Hinta kakuista kotiinkuljetettuna: 0€, Oskala summaa.
Katso Oskalan tilapäivitys täältä.
Makuja.fi – tykkää meistä Facebookissa ja Instagramissa!