Suomalaisten rakastama ruokakauppaketju Lidl aikoo laajentaa toimintaansa myös Yhdysvaltoihin.
Lidl on ilmoittanut avaavansa 600 myymälää ympäri Yhdysvaltoja. Jo kesän 2017 aikana avataan 20 kauppaa, ja 80 myymälää myöhemmin ennen vuoden loppua.
Saksalainen ruokakauppaketju on tunnettu edullisista hinnoistaan. Tekemänsä taustatyön ansiosta Yhdysvalloissa avattavia liikkeitä ei kuitenkaan tulla ensisijaisesti mainostamaan halpakauppoina, vaan laadukasta lähiruokaa myyvinä ruokakauppoina. Siitä huolimatta Lidl on jo ilmoittanut voivansa tarjota Yhdysvaltojen markkinoille tulevia tuotteita jopa 50 prosenttia kilpailijoitaan edullisemmin.
Lidlin Yhdysvaltojen myymälöihin suunnitellaan leipomoita sisäänkäyntien yhteyteen. Tarkoituksena on tarjota myös kattava valikoima gluteenittomia tuotteita. Lisäksi liike haluaa taata luomutuotteiden näkyvyyden ja panostaa niihin.
Yhdysvalloissa kauppaketju tulee myymään myös paikallisia viinejä.
Suomessa Lidlillä on jo 160 myymälää ja se on tasaisesti kasvattanut markkinaosuuttaan viimeisten vuosien aikana, vaikka ketju onkin vielä huomattavasti S-ryhmää ja K-ryhmää pienempi.
Lähde: Business Insider, Lidl, PTY
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.