Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Testasimme, onko kaupan valmiscocktaileilla mitään tekemistä aitojen klassikkodrinkkien kanssa – "Mä haluaisin mennä pesemään hampaat"

6:10img
Onko kaupan valmiscocktaileilla mitään tekemistä aitojen klassikkodrinkkien kanssa? Testasimme!
Julkaistu 02.09.2023 09:43

Emmi Niiniaho

Fanni Parma

fanni.parma@mtv.fi

Makuja-toimitus testasi klassikkococktailien nimiä kantavat kaupan valmisdrinkit.

Juomahyllystä löytyy nykyisin laajavalikoima erilaisia RTD-cocktaileja, eli ready to drink -juomia, jotka voi nauttia suoraan tölkin tai pullon suusta.

Drinkkien ystävälle tämä luo oivan oikoreitin, jos aina ei jaksa sekoitella cocktaileja itse. Suurta osaa näitä juomia markkinoidaan jokin maku edellä: kyseessä voi olla esimerkiksi ananaksen, limen, mansikan tai passionhedelmän makuinen drinkki.

Osa valmisdrinkeistä kuitenkin muistuttaa selvästi jotain tiettyä klassikkodrinkkiä. Markkinoinnissa nojataan siis kyseisen cocktailin mielikuviin, joihin lopputulos ei valitettavasti aina vastaa.

Jos juoman tuotenimeksi on valittu esimerkiksi Cosmopolitan, olisiko reilua olettaa, että juoma muistuttaisi oletettavasti innoittajanaan toiminutta klassikkodrinkkiä?

Selvitimme, onko näillä valmiscocktaileilla mitään tekemistä alkuperäisten nimikaimojensa kanssa ja selvisi, että joissain tapauksissa oltiin otettu melko lailla taiteellisia vapauksia.

– Mä haluaisin mennä pesemään hampaat, todetaan testivideolla.

Katso yllä olevalta videolta, mitä mieltä toimittajat olivat Mojito-, Blue Lagoon- sekä Cosmopolitan-valmisdrinkeistä.

Lue myös: Maksaisitko juomasta kolmekymppiä? Hotelli takoo ikonisella drinkillään hurjasti rahaa

Lue myös: Suomalaisilla on yhä vääristyneitä käsityksiä tequilasta – "Huono tequila saa meidät tekemään vääriä valintoja"

Lue uusimmat lifestyle-jutut!

Tuoreimmat aiheesta

Drinkit