Audin henkilöautomalliston lippulaiva A8 kilpailee ensisijaisesti Mersun S-sarjan sekä Bemarin 7-sarjan kanssa. Autosta on olemassa myös tehokkaampi S8-painos, mutta kaikkein ärjyin RS-lisämerkintä on aina uupunut. Yksi RS8 on kuitenkin valmistettu.
Saksan Neckarsulmin Audi Forumissa juhlistetaan parhaillaan Audin RS-malliston 25-vuotista historiaa. Tänä vuonna tuli kuluneeksi neljännesvuosisata RS2 Avantin esittelystä.
Näyttelyn helmenä on vuosimallin 2013 RS8 – siis automalli, jota ei ole koskaan edes esitelty. Kyseessä on täysin ainutlaatuinen prototyyppi, joka perustuu S8:aan.
Vuoden 2013 S8:ssa oli nelilitrainen, kaksoisahdettu V8, josta saatiin irti 520 hevosvoimaa. Mutta koska nyt on kyseessä RS-malli, on konepellin alla todennäköisesti reilusti yli 600 hevosta.
Kuten RS-mallien kohdalla on tapana, on tämäkin auto muotoiltu vielä S-versiotakin aggressiivisemmin. Leveämmät lokasuojat ja valtava etumaski eivät jää huomaamatta.
Lisäksi aivan tonttiin laskettu jousitus korostaa massiivisia 21-tuumaisia vanteita. Keraamisten jarrujen oranssit satulat piristävät muuten varsin harmaata autoa.
Oranssit yksityiskohdat saavat jatkoa auton sisäpuolella, sillä väriä löytyy muun muassa penkkien, kojelaudan ja ohjauspyörän tikkauksista. Auto startataan Lamborghinien tapaan kojelaudassa olevan luukun alta löytyvällä painikkeella.