Suomen markkinoiden vinkkelistä BMW:n mielenkiintoisin uutuus Frankfurtin autonäyttelyssä on X1-pikkumaasturi. BMW-uutuutta Teknaville kommentoi Suomen BMW:n markkinointi- ja viestintäpäällikkö Henri Jantunen.
Henri Jantunen, X1 sai nyt saman pohjalevyn kuin mikä on käytössä 2-sarjan Active Tourerissa. Joko BMW-uskolliset ovat tottuneet etuvetoisiin malleihin?
– Uusi 2-sarjan Active Tourer lanseerattiin viime syksynä ja Gran Tourer tänä kesänä. Molempien mallien myyntiluvut ovat vastanneet odotuksiamme. Pääkohderyhmä kyseisille malleille ei ole niinkään BMW:n nykyisissä asiakkaissa vaan BMW:lle täysin uusissa asiakkaissa. Tilastojemme mukaan suuri osa 2-sarjan Active Tourerin ja Gran Tourerin ostaneista onkin tullut muista merkeistä.
Uuden pohjalevyn myötä X1:n tilat ja käytännöllisyys ovat kasvaneet merkittävästi, houkutteleeko tämä mallille nyt uudenlaisia asiakkaita?
– Uusi X1 on lähtökohtaisesti etuvetoinen, mutta uskomme, että suurin osa malleista tullaan myymään xDrive-nelivedolla. Tämän vuoden koko BMW-myynnistämme 65 prosenttia on ollut varustettu xDrive-nelivedolla. Uusi X1 on mielestämme kuin tehty Suomen markkinoita varten. Riittävän kokoinen katumaasturi ajamisen ilolla sekä erittäin taloudellisilla moottoreilla että kilpailukykyisellä hinnoittelulla. Uusi X1 tulee vetoamaan moniin niin kaupungeissa kuin maaseudullakin.
Frankfurtissa on esillä hybridiversio Active Tourerista. Kun sen pohja on sama kuin nyt X1:ssä, olisiko loogista odottaa hybridiversiota myös X1:stä ensi vuoden aikana?
– Tällä hetkellä meillä ei ole vahvistusta hybridiversiosta X1:een.
Suomalaisten kannalta X1 on Frankfurtin mielenkiintoisin BMW-uutuus, mutta mihin muuhun BMW-malliin suomalaisten automiesten tai -naisten kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota Frankfurtissa – ja miksi?
– Uusi 7-sarja. Tämä BMW:n uusi ”lippulaivamalli” sisältää paljon teknisiä innovaatioita ja on yksi maailman parhaista autoista niin ajo- kuin matkustusmukavuudenkin osalta. Esimerkiksi täysin automatisoitu kauko-ohjattava pysäköinti, matkapuhelimen induktiolataus ja ajotietokoneen eleohjaus ovat esimerkkejä uuden 7-sarjan innovaatiosta.
Lue ja katso myös tämä:
Koeajo: BMW X1 – määrätietoisesti menestysuralle
Video: BMW:n pikkumaasturi selkeästi aiempaa tilavampi – luulisi perheitäkin nyt kiinnostavan
Video: BMW 7-sarja – takapenkillä vai kuskin paikalla?