Ford Motor Company avaa Eurooppaan kuluvan vuoden aikana yhteensä yli 500 FordStore-lippulaivamyymälää. Suomen ensimmäiset myymälät viettävät avajaisiaan tänä viikonloppuna.
FordStore-myymälät erottuvat keskimääräisistä Ford-liikkeistä paitsi ulkonäkönsä ja sisustuksensa myös myyjien koulutuksen osalta. Liikkeissä halutaan tarjota keskimääräistä parempaa palvelua ja antaa asiakkaille mahdollisuus nähdä koko Ford-mallisto kattavasti. FordStore-myymälät tulevat myös olemaan ainoita Vignale-erikoismallistoa myyviä liikkeitä.
Tänä viikonloppuna FordStore-myymälän avajaisia vietetään Sastamalassa Levorannan Autoliikkeessä ja FordStore Laakkonen Herttoniemessä Helsingissä. Erikoisvarusteltujen Vignale-mallien lisäksi FordStoret ovat myös valtuutettuja Mustang-myyjiä.
– Tavoitteena on, että meillä on Suomessa vuoden loppuun mennessä viisi FordStore-myymälää eri puolilla, toteaa Oy Ford Ab:n toimitusjohtaja Hannu Pärssinen.
Vaikka asiakkaiden käynti autoliikkeissä on vähentynyt, eivät autokaupan edustajat usko koko kaupankäynnin siirtyvän verkkoon.
– Autot halutaan edelleen nähdä livenä ennen ostopäätösten tekemistä. Uuden FordStore-myymälän puitteissa tarjoamme tähän entistä miellyttävämmän ympäristön. Me uskomme vahvasti, että tämä lähtee rokkaamaan, summaa Laakkonen-konsernin toimitusjohtaja Timo Yli-Salomäki.
FordStore-myymälöiden yksinoikeutena oleva Vignale-mallisto laajenee kuluvan vuoden aikana. Tällä hetkellä parhaan varustelun saa Mondeo, mutta vuoden mittaan myös S-Max, Suomeen keväällä saapuva Edge ja Kuga tulevat saamaan hyvin varustellut Vignale-mallit.
Galleria