Polestar haluaa myllätä koko automaailman uusiksi – jopa sen myyjillä on tärkeämpiä tehtäviä kuin pelkkä kaupan clousaaminen

Volvon sähköisen sisarbrändin toimitusjohtaja ei tyydy viemään eteenpäin ainoastaan sähköautojen muotoilua, vaan kokee saumoja olevan enempäänkin.

Polestarin toimitusjohtaja ja Volvon entinen muotoilujohtaja Thomas Ingenlath katsoo, että Polestarilla on paikka viedä autojen muotoiluprosessia eteenpäin – eikä pelkästään sähköautojen osalta.

Ingenlathilla jos kenellä on mahdollisuus onnistua tässä. Hänen muotoiluvisioillaan on ollut suuri merkitys Volvo XC60:n valinnassa maailman parhaaksi autoksi sekä XC40:n saamassa Euroopan paras auto -tunnustuksessa.

Uusien muotoilusuuntien luomisen lisäksi Polestar, Ingenlathin johdolla, haluaa olla tarjoamassa mahdollisimman saumatonta kokemusta asiakkailleen.

Yhtenä Polestarin valttina on Googlen Android-pohjaisen ja autoihin räätälöidyn käyttöjärjestelmän hyödyntäminen.

– Sinun ei tarvitse mukautua kummalliseen navigointiohjelmistoon, käytät vain Google Mapsia, Ingenlath sanoi Automotive News Congress -tilaisuudessa Tukholmassa keskiviikkona.

Polestarin taktiikkaan kuuluu auton omistamisen tai liisaamisen tekeminen mahdollisimman helpoksi auton käyttäjälle. Mikäli auto tarvitsee huoltoa, noudetaan se vaikka asiakkaan työpaikalta ja palautetaan takaisin samaan paikkaan, kun huolto on tehty.

Polestar avaa ensimmäisen myyntiliikkeensä tänä syksynä Osloon. Polestar Space -nimisissä myymälöissä myyjien tehtävänä on ensisijaisesti tutustuttaa asiakkaita Polestarin tuotteisiin, eivätkä he saa provisiota autojen myymisestä.

Mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, on Polestarilla vuoden 2020 puoliväliin mennessä 50 myymälää ympäri aailman.

– Painamme tällä hetkellä täydellä höyryllä löytääkseemme oikeat sijainnit myymälöille ja saadaksemme sopimukset allekirjoitettua, Ingenlath sanoi.

Polestarin ensimmäinen malli, Polestar 1 -hybridi, saapuu markkinoille vielä tämän vuoden aikana.

Lue myös:

    Uusimmat