F1-autoissa nähdään ensi kaudella Ferrari-tallin testaama turvakaarisysteemi.
Formula ykkösten teknisten sääntöjen työryhmä, jossa on mukana tallien edustajia ja sarjan kilpailujohtaja Charlie Whiting, kokoontui Monacossa perjantaina. Työryhmä päätti, että pääsuojaksi valitaan halo-malli, mutta maaliskuussa testattua suojaa muokataan aikaisempaa sirommaksi.
Uutta versiota testataan näillä näkymin kesäkuussa ajettavan Bakun osakilpailun jälkeen. Virallinen päätös asiasta tehdään todennäköisesti ennen Silverstonen kisaa heinäkuussa.
Red Bullin testaama "tuulilasimalli" sai paljon kannatusta fanien keskuudessa ja myös varikolla, mutta työryhmä katsoi, että sitä ei ole ehditty testata vielä tarpeeksi. Testejä kuitenkin jatketaan, joten tuulilasimalli saatetaan ottaa käyttöön kaudella 2018.
Pääsuojat ovat puhuttaneet paljon F1-sarjassa alkukaudella. Osa kuskeista on ollut ideaa vastaan, mutta myös vahvoja puolestapuhujia on ollut. Lisäksi eri mallit ovat herättäneet keskustelua.
Lähde: motorsport.com
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.