Kansainvälinen autoliitto FIA haluaa niin kutsutun Aeroscreen-tuulilasin suunnittelutyön jatkuvan, vaikka Red Bull ilmoitti projektin jo päättyneen rahoituksen puutteen takia.
FIA on hakenut F1-talleilta suunnitelmaa auton ohjaamon suojaamisen parantamiseksi. Ehdolla ovat olleet Ferrarin Halo-nimeä kantava turvakaari ja Red Bullin tuulilasimallinen Aeroscreen.
Ferrari tuo toisen kehitysversionsa testattavaksi viikonlopun Silverstonen harjoituksiin. Talli perui aiemmat testisuunnitelmansa Itävallassa Sebastian Vettelin saaman lähtöruuturangaistuksen takia.
Motorsport-sivuston mukaan FIA pitää Red Bullin ehdotuksen edelleen pöydällä samalla, kun Halo-konseptia viedään eteenpäin. Ferrarin turvakaaressa huolenaiheena on kuljettajan auttaminen ulos autostaan onnettomuuden sattuessa, vaikka viime viikonloppuna tehdyt pelastusharjoitukset osoittivat kaaren toimivan hyvin.
Red Bull testasi tuulilasiaan viimeksi toukokuun Venäjän GP:ssä. Sen jälkeen talli on ilmoittanut lopettavansa projektin, koska sen eteenpäin vieminen yhtä aikaa ensi kauden auton kanssa käy liian kalliiksi.
Tallien tekniset johtajat kokoontuvat viikonloppuna Silverstonessa keskustelemaan ehdotuksista. Lopullisen päätöksen ohjaamon suojauksesta tekevät formula ykkösten strateginen työryhmä ja FIA:n F1-komissio. Motorsport.com kertoo FIA:n olevan tällä hetkellä haluton ajamaan Halon läpi ensi kaudeksi.