Gigantti tulee avaamaan Suomessa uuden puhelimiin keskittyvän myymäläketjun, Gigantti Phonehousen kuluvalla tilikaudellaan, joka alkoi toukokuun alussa.
Gigantti kutsuu Phonehouse-ketjuaann kokonaan uudenlaiseksi kauppakeskuskonseptiksi.
”Gigantti Phonehouse -myymälät tulevat palvelemaan asiakkaitamme kaupunkien keskustoissa ja kauppakeskuksissa. Myymälöiden tuotevalikoima keskittyy puhelimiin, kolmen suurimman operaattorin liittymiin, tarvikkeisiin, äly- ja urheilukelloihin, kuulokkeisiin ja tabletteihin. Avaamme ensimmäisen Gigantti Phonehouse -myymälän toivottavasti vielä tämän kalenterivuoden puolella”, Rytkönen kertoo.
Gigantti kuuluu Dixons Carphone -konserniin, joka syntyi vuonna 2014 Dixonsin ja Carphone Warehousen yhdistyessä. Brittiläinen Carphone Warehouse toimiikin esimerkkinä Gigantin tuleville suunnitelmille.
Edelliseltä tilikaudeltaan 1.5.2016–30.4.2017 Gigantti kertoo tehneensä ennätysliikevaihdon ja -tuloksen. Laajan tuotevalikoiman, tehokkaan kulurakenteen ja paremman palvelun lisäksi kasvua tukivat erityisesti nettikaupan 21 prosentin kasvu, Gigantti Yritysmyynnin 25 prosentin kasvu ja Black Friday -menestys.
Gigantin liikevaihto kasvoi yli 30 miljoonaa euroa yltäen ennätykselliseen 523 miljoonaan euroon. Kasvua edelliseen tilikauteen kertyi 6,2 prosenttia. Vertailukelpoinen operatiivinen tulos kasvoi noin 30 prosenttia 13,9 miljoonaan euroon. Lisäksi Markantalon fuusioon liittyvät kertaluontoiset erät kasvattivat Gigantin tuloksen 20,6 miljoonaan euroon. Gigantti on toimialansa markkinajohtaja 31 prosentin markkinaosuudella, joka on laskettu Gigantti Oy:n ja Gigantin franchise-myymälöiden yhteenlasketun 598 miljoonan euron liikevaihdon perusteella.