Lewis Hamilton on avannut syytä heikolle startilleen Bahrainissa. Hänellä oli vaikeuksia kontrolloida kierroksia lähtövalojen aikana.
Ferrari säikäytti Mercedestä Australian kisan tykkilähdöillään, mikä on saanut Mercedeksen miettimään kytkimen muokkaamista. Hamilton on lähtenyt molempiin kisoihin paalupaikalta, mutta on menettänyt asemansa heti startissa.
MAINOS
Kiinan GP MTV Totalilla
Lauantai: Aika-ajot klo 9.55
Sunnuntai: Kiinan GP klo 8.55Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!
Hamiltonin mukaan Bahrainin heikohko lähtö ei johtunut kytkimestä. Bahrainissa hänellä oli kuitenkin vaikeuksia saada moottorin kierroksia kuriin.
– Normaalisti kun painaa kaasua, kierrokset nousevat ja sitten ne pidetään siinä. Kierrosten rajoittimella se on aika helppoa. Mutta minulla ne menivät ylös ja alas, ylös ja alas. Sain (kaasu)jalkani vakaaksi, mutta kierrokset alkoivat tippua. Sitten minun piti painaa kaasua lisää, Hamilton selvitti ongelmaansa kiinalaiselle LETV-kanavalle.
– Minun oli vaikea saada kierroksia oikeiksi. Ja jotta saisi täydellisen lähdön, kierrosten pitää olla täydellisesti.
Kun neljäs valo syttyi, Hamilton etsi edelleen oikeaa kohtaa kaasullaan.
– Startissa pitää katsoa neljää valoa ja olla keskittynyt, silloin saa täydellisen reaktion. Viimeisen valon syttyessä lopetin yrittämisen ja ajattelin vain "tämä täytyy hoitaa tällä missä ollaan".
– En halunnut ottaa varaslähtöä, joten olin ylivarovainen ja lähdin liikkeelle myöhässä. Liikkeellelähtö ei ollut huono, startti ei ollut heikoin, mutta Nico (toisesta ruudusta lähtenyt Nico Rosberg) oli jo vierelläni, kun pääsin kunnolla irti, Hamilton kertasi.
Hamilton kertoi, ettei Mercedes ole muuttanut moottorikarttoja, mutta lähdön proseduuria on muokattu tasapainoisemmaksi. Lisäksi hän on tehnyt treenejä simulaattorissa.
Lähde: motorosport.com