Kansainvälinen autoliitto FIA otti Mercedes-tallin rengaspaineet tarkempaan syyniinsä Lewis Hamiltonin voittoon päättyneen kisan jälkeen. Ero sallittuun rajaan on häviävän pieni.
FIA totesi lähtöruudukossa tekemissään mittauksissa, että Hamiltonin vasen takarengas on 0,3 psi:tä eli vain 0,02 baria alle sallitun 19,5 psi:n (1,34 barin) rajan.
– Todella minimaalinen virhe, mutta tiimit pyrkivät ajamaan mahdollisimman pienillä rengaspaineilla sen takia, että saataisiin suurin suorituskyky renkaasta irti, toteaa MTV Sportin tekninen F1-asiantuntija Ossi Oikarinen.
– Toisaalta se vaatii lähtöruudukossa vain sen, että renkaanlämmittimet eivät toimi täysillä ja silloin se lämpötila tippuu vähän, Oikarinen jatkaa.
FIA otti sekä Mercedeksen että Ferrarin rengaspaineet suurennuslasin alle kaksi viikkoa sitten Belgian Spassa tapahtuneiden rengasräjähdysten takia. Monzassa FIA totesi, että Ferrarin lukemat olivat sallituissa rajoissa.
Hamiltonin jälkeen Ferrarin Sebastian Vettel sijoittui toiseksi ja Williamsin Felipe Massa kolmanneksi. Williamsin Valtteri Bottas oli neljäs ja Ferrarin Kimi Räikkönen viides.