Kimi Räikkösen F1-testipäivä päättyi ennen aikojaan, mutta niin Alfa Romeon pilttuussa oli suunniteltukin.
LUE MYÖS: Kimi Räikkönen showkierroksella kärkeen ja kotimatkalle – Valtteri Bottaksen ajopäivä päättyi hännille ennen aikojaan
Torstai oli Alfa Romeon suomalaiskuljettajan ainoa ajopäivä talvitestien ensimmäisellä viikolla. Räikkönen kiersi Katalonian moottoriradan 134 kertaa, ja hänen paras noteerauksensa oli päivän nopein kierrosaika. Tosin Räikkönen teki sen pehmeimmällä mahdollisella rengasseoksella.
Räikkösen työpäivä päättyi hieman ennen aikojaan, kun hänen C39-autonsa hyytyi radan yhdeksättä mutkaa edeltävälle pienelle suoranpätkälle. Räikkönen nousi autostaan ja sai kyydin takaisin varikolle.
Alfa Romeon tiimimanageri Beat Zehnder vahvisti muun muassa saksalaisen Auto Motor und Sportin mukaan, että Räikkösen autosta loppui polttoaine. Räikkönen lähetettiin radalle tahallisesti pienellä polttoainemäärällä, että talli voisi varmistua polttoainesensoreiden virheettömästä toiminnasta.
LUE MYÖS: Mercedeksen F1-autosta paljastui salaisuus, jolla saattaa olla valtava vaikutus vauhtiin – ovela ratkaisu tuli näkyviin ohjaamosta kuvatusta videosta
Yksi pieni moka Alfa Romeon insinööreillä kuitenkin kävi.
Polttoaineen oli tarkoitus loppua 15 minuuttia ennen ajopäivän päättymistä. Nyt se loppuikin jo minuuttia aiemmin.
Minuutilla oli tässä tapauksessa merkittävä ero, sillä tallit olivat sopineet ennen testejä, että mikäli vastaavaa tapahtuu viimeisellä 15-minuuttisella, radalla heilutetaan vain keltaisia lippuja. Nyt ratavirkailijat joutuivat turvautumaan punaiseen lippuun testisession keskeyttämisen merkiksi.
Sessio oli keskeytettynä noin kymmenen minuutin ajan, kunnes rata aukesi vielä kuudeksi ja puoleksi minuutiksi.