Esimerkiksi elektroniikkalaitteiden ja urheilutarvikkeiden kasvanut verkkokauppa siivittivät Verkkokauppa.com -yrityksen alkuvuoden tulosta parempaan suuntaan.
Verkkokauppa.comin liikevaihto kasvoi ensimmäisellä vuosineljänneksellä 8 prosenttia ja oli 125 miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen liiketulos oli 3,8 miljoonaa euroa, mikä oli hieman yli kaksi prosenttia paremmin viime vuoteen nähden.
Yritys julkaisi tänään osavuosikatsauksensa. Yhtenä tekijänä tuloksessa oli myös se, että korkeakatteisempien tuotteiden kauppa oli kasvanut.
Verkkokauppa.comin mukaan ensimmäisen vuosineljänneksen myynnin kasvu saavutettiin, laajoilla valikoimilla, kovalla hintakilpailulla, vahvalla verkkomyynnillä ja tehokkaalla markkinoinnilla.
Kuluttajat ovat siirtyneet käyttämään entistä enemmän verkkokauppoja, kun monet pyrkivät välttämään ostoksilla käymistä kaupoissa.
Verkkokauppa.com ennakoi osavuosikatsauksessaan, että kilpailu kuluttajaelektroniikan kaupassa pysyy kovana ja erikoisliikkeiden määrä voi edelleen laskea.
– On todennäköistä, että nykyinen yhden prosentin vauhti Suomen kivijalkakaupan siirtymisessä verkkoon tulee kiihtymään. Tällä hetkellä verkkokaupan osuus Suomen vähittäiskaupan markkinasta on arviolta 12–13 prosenttia, mikä on edelleen vähemmän kuin Euroopassa keskimäärin, Verkkokauppa.comin katsauksessa todetaan.