Alfa Romeo Giuliasta on tihkunut hiljalleen tietoa kesän mittaan, ja auto on bongattua useasti testeistä. Nyt auton viralliset luvut esitettiin ensiesittelyn yhteydessä Frankfurtissa.
Alfa Romeo on tehnyt tärkeän uutuusmallinsa kanssa läheistä yhteistyötä Ferrarin kanssa. Giulian huippumalli Quadrifoglioon on otettu oppia teknologiasta ja etenkin ajamiseen ja ääniin liittyen Ferrarilta on ammennettu asiantuntemusta.
Alfan pellin alla työskentelee uusi 2,9-litrainen ahdettu V6-moottori, joka tuottaa kunnioitettavat 510 hevosvoimaa ja 600 newtonmetrin väännön. Vastapainona moottorin taloudellisuutta parannetaan sylinterien lepuutuksella ja CO2-päästöjen kerrotaan jäävän juuri alle 200 g/km.
Satasen pyrähdys takavetoisella autolla tapahtuu 3,9 sekunnissa ja huippunopeus on huima 307 km/h. Hidastuvuus on myös tehojen tasalla ja 100-0 km/h vie alle 32 metriä. Tehoista nauttiminen kuitenkin vaatii myös tasapainoiset ajo-ominaisuudet. Hillitty 1 524 kilon omamassa ja 50:50 painojakauma lupaavat hyvää. Lisäksi ilmoitettu kierrosaika legendaarisella Nürburgring Nordschleifella nostaa odotuksia entisestään: 7 minuuttia ja 39 sekuntia on kova aika nelioviselle ”perheautolle”.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio tulee Suomeen ensi keväänä. Suomen hinnoista ei ole vielä tietoa, mutta Italiassa hinta on hyvin tarkasti BMW M3:n kanssa samalla tasolla. Suomessa M3:n hinnat alkavat hieman alle 117 000 eurosta. Quadrifoglion jälkeen markkinoille tulee Giulian perusmallisto, joka ennättää Suomeen arviolta kesäkuuksi.