Liikkuva kuva valtaa yhä enemmän suomalaisten median käyttöä, ilmenee DNA:n teettämästä kyselytutkimuksesta.
Eniten aikaa käytetään TV-sisältöjen katseluun. Perinteisten televisiosisältöjen rinnalle ovat nousseet vahvasti suoratoisto- ja tilausvideopalvelut.
Lähes puolet vastaajista kertoo katsovansa TV-sisältöjä vähintään tunnin päivässä. Perinteinen televisio on kotona käytössä liki 60 prosentilla vastaajista, ja TV-sisältöjä katsotaan edelleen yleisimmin sen kautta. Joka kolmas vastaaja kertoo katsovansa televisiosisältöjä viikoittain älypuhelimella.
Sosiaalisesta mediasta käytetään päivittäin eniten Facebookia ja Whatsappia, seuraavaksi Youtubea ja Instagramia. Liikkuvaan kuvaan keskittyvien some-palveluiden käyttö on nousussa, kun taas Facebookin suosio näyttää hieman vähentyneen. Kyselyn some-osuus toteutettiin Facebookin tietosuojaskandaalin tultua ilmi.
Facebookin päivittäinen käyttö korostui naisten keskuudessa, kun taas miehet suosivat Youtubea.
Tutkimusyhtiö Nepa Insightin tekemään tutkimukseen vastasi maaliskuussa verkossa yli tuhat suomalaista. Vastaajajoukko edustaa 15–74-vuotiaita suomalaisia.