Mainonta printtimediassa on vähenemässä edelleen. Mainostajien Liiton barometrin mukaan yritykset aikovat karsia mainostamista sanoma- ja kaupunkilehdissä tuntuvasti.
Myös mainostamista aikakauslehdissä aiotaan edelleen vähentää. Televisiomainontaa aiotaan vähentää kevyesti, mutta liitto ei pidä muutosta dramaattisena.
Mainostajien Liiton barometriin vastasi marras-joulukuussa 93 liiton jäsenyritystä.
Yritykset aikovat suunnata panostuksiaan verkkomediaan, mobiilimarkkinointiin ja sähköpostimarkkinointiin.
Voimakkaasti aiotaan satsata myös sosiaaliseen mediaan. Nousussa ovat varsinkin Youtube ja Instagram.
Mainostajien Liiton jäsenyrityksistä 21 prosenttia aikoo lisätä markkinointiviestintäänsä tänä vuonna ja 29 prosenttia vähentää sitä. Viime vuoden tasolla pysyy puolet yrityksistä.