Jari Huttunen ei pystynyt antamaan M-Sportin Ford Puma Rally1 -autolla kunnon näyttöjä Suomen MM-rallissa.
Tähän syynä eivät olleet Huttusen heikot esitykset keskisuomalaisilla erikoiskokeilla vaan hänellä käytössä olleen vuokra-Puman tekniset murheet. Huttusen autosta katosivat polttoaineenpaineet jo ensimmäisenä kunnon kisapäivänä, ja seuraavina päivinä riesana oli oikutteleva ohjaustehostin.
LUE MYÖS: Jari Huttusen näyttöpaikka lässähti täysin – suomalaiskuskilta karu arvio Suomen MM-rallin jälkeen
Huttunen arvioi itse, että hän pystyi ajamaan kilpailun aikana "maksimissaan neljä erikoiskoetta" täysin ehjällä Ford Pumalla. Huttunen jäi kisassa lopulta yhdeksänneksi – eroa kärkeen kertyi yli kymmenen minuuttia.
Huttusen manageri Marcus Grönholm sanoi heti ongelmien alettua, että hän aikoo keskustella M-Sportin pääpomon Malcolm Wilsonin kanssa uudesta tilaisuudesta Huttuselle. Työväline ei toiminut toivotulla Suomen näyttöpaikassa, jota varten Huttuselle oli kerätty vaivalla rahoitus. Grönholmin mukaan kyseeseen voisi tulla korvaava kilpailu.
Juttu jatkuu kuvan alla.
Suomen MM-ralli oli pettymys Jari Huttuselle.Vesa Pöppönen / AOP
LUE MYÖS: Villit huhut vievät Teemu Sunista floppikuskin tilalle WRC-luokkaan – "Ei ole minun asiani"
Wilson häipyi Jyväskylästä kesken kisaviikonlopun, mutta M-Sportin tallipäällikkö Richard Millener kommentoi lyhyesti aihetta MTV Urheilulle.
– Katsotaan kisan jälkeen, mitä voimme tehdä. Yritämme toki tarjota mahdollisuuksia, mutta aina ne eivät onnistu täydellisesti, Millener sanoi.
– Valitettavasti ralliin kuuluu riskejä ja eteen voi tulla teknisiä ongelmia. Kaikki automme oli valmisteltu samalle tasolle. Mekin tuimme vahvasti Jarin osallistumista Suomen MM-ralliin, M-Sport-pomo jatkoi.
Huttunen kilpailee seuraavan kerran ensi viikolla Belgian MM-rallissa, missä hänellä on käytössään M-Sportin Ford Fiesta Rally2 -auto. Siitä ei ole vielä tietoa, pääseekö Huttunen toistamiseen Rally1-auton rattiin tällä kaudella.