Ferrarin perjantaina julkistamassa F1-autossa on käytetty muista talleista poikkeavaa etujousitusta.
Ferrari luottaa SF15-T -autossaan eturenkaiden vetotankojousitukseen, kun muiden tallien jo julkaistuissa tämän vuoden autoissa on käytetty työntötankojousitusta. Myös Ferrarin viimekautisessa F14-T -autossa käytettiin eturenkaiden vetotankojousitusta.
Ferrarin tekninen johtaja James Allison toteaa yhdysvaltalaiselle ESPN-televisiokanavalle, että vaihto työntötankojousitukseen ei olisi tuonut hyötyjä - päin vastoin se olisi maksanut aerodynamiikassa.
- Vetotanko vai työntötanko edessä? Molemmilla on hyvät ja huonot puolensa. Vetotanko on vaikeampi saada kevyeksi ja kestäväksi, mutta toisaalta sen aerodynaamiset ominaisuudet ovat paremmat, Allison kommentoi ESPN:lle.
Allison linjaa myös sen, että Ferrarin viime kauden auton suorituskyvyn puute ei johtunut eturenkaiden jousituksesta.
- Sen takia se ei ollut tällä kertaa se, mihin nyt panostimme SF15-T:n kanssa.
- Koska resurssit ovat aina rajalliset, yhteen asiaan panostaminen tarkoittaa väistämättä sitä, että jotain toista ei työstetä. Ne päätökset täytyy tehdä huolella.