Viime kausina Ferrarin Formula 1 -talli käytti muista talleista poiketen vetotankojousitusta. Nyt talli on alkanut muiden tallien tavoin käyttää työntötankojousitusta.
Ferrarin pääsuunnittelija Simone Resta kertoo, että jousitusmuutoksen takana oli kolme selkeää syytä.
- Jousituksen muutoksella ja aiempaa lyhemmällä nokalla on yhteytensä. Työntötankojousitukseen siirryttiin ensinnäkin aerodynaamisista syistä, Resta kertoi perjantaisen autonjulkistuksen yhteydessä.
- Toinen syy on paino. Työntötankojousitus tarjoaa paremman kompromissin paino-jäykkyys-suhteen näkökulmasta. Kolmantena ovat kinemaattiset (liikevoimaan liittyvät) syyt.
Uusi jousitus saattaa pelata Kimi Räikkösen pussiin. Suomalaispilotin edelliskausien hankaluudet Ferrarin F1-autojen kanssa ovat liittyneet etupään toimintaan.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.