Kolme syytä Räikkösen Ferrarin radikaaliin muutokseen

Ferrari SF16-H 2016
Ferrari SF16-H 2016
Julkaistu 20.02.2016 16:01

MTV SPORT

Viime kausina Ferrarin Formula 1 -talli käytti muista talleista poiketen vetotankojousitusta. Nyt talli on alkanut muiden tallien tavoin käyttää työntötankojousitusta.

Ferrarin pääsuunnittelija Simone Resta kertoo, että jousitusmuutoksen takana oli kolme selkeää syytä.

- Jousituksen muutoksella ja aiempaa lyhemmällä nokalla on yhteytensä. Työntötankojousitukseen siirryttiin ensinnäkin aerodynaamisista syistä, Resta kertoi perjantaisen autonjulkistuksen yhteydessä.

- Toinen syy on paino. Työntötankojousitus tarjoaa paremman kompromissin paino-jäykkyys-suhteen näkökulmasta. Kolmantena ovat kinemaattiset (liikevoimaan liittyvät) syyt.

Uusi jousitus saattaa pelata Kimi Räikkösen pussiin. Suomalaispilotin edelliskausien hankaluudet Ferrarin F1-autojen kanssa ovat liittyneet etupään toimintaan.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

F1