MobilePay-sovelluksessa esiintyi ongelmia lauantaina usean tunnin ajan. Käyttäjien tilille on tehty tuplavarauksia, jotka korjataan nyt ensi tilassa. Sovelluksen käyttäjän ei itse tarvitse tehdä asialle mitään.
Katso yllä olevalta videolta keskustelua mobiilimaksamisesta ja sen tietoturvasta!
Viikonlopun aikana useissa Facebook-ryhmissä ihmeteltiin häiriöitä suositussa MobilePay-sovelluksessa. Sosiaalisessa mediassa muun muassa valiteltiin, että sovelluksen näkymän mukaan maksut olivat menneet tililtä monta kertaa.
MobilePay Suomen johtaja Anniina Heinonen vahvistaa, että sovelluksessa todettiin häiriöitä lauantaina aamukuuden ja iltapäiväviiden välillä. Hän kuitenkin tarkentaa, etteivät MobilePay-maksut ole menneet tililtä useaan otteeseen. Maksut näkyvät vain tuplavarauksina.
Asiakkaalta häiriö ei edellytä toimenpiteitä. Tililtä on veloitettu vain oikea summa, eikä ylimääräistä.
– Vapautamme tuplavaraukset ensi tilassa. Sosiaalisen median kanaviltamme voi seurata tilanteen etenemistä, Heinonen sanoo.
– Olemme syvästi pahoillamme harmista ja hämmennyksestä, jonka häiriö on aiheuttanut, hän jatkaa.
Heinonen kertoo, että MobilePaylla on tunnistettu kaikki tapaukset, joissa virheellisiä varauksia on tehty. Ongelman laajuus on yrityksen tiedossa, mutta tarkempia tietoja he eivät siitä paljasta.
MobilePay-sovelluksella on jo puoli miljoonaa käyttäjää Suomessa.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Mikä ihmeen MobilePay? Lue mistä suositussa mobiilimaksamisen sovelluksessa on kysymys.