Ferrarin uudesta F1-autosta tihkuu ensimmäisiä tarkempia tietoja, kun kauden 2017 ajokin julkistustilaisuuteen on aikaa alle viikko.
Motorsport.comin italiankielinen sivusto on saanut haltuunsa tietoja Ferrarin uuden, työnimellä 668 kulkevan auton yksityiskohdista.
Sivuston mukaan auton moottorikatteissa on viime vuosikymmenen lopun autoista tuttu "hainevä", joka jatkuu terävänä takasiiven suuntaan. Lisäksi valkoinen väri on poistunut autosta, mikä tekee Ferrarista viimevuotista punaisemman.
Sisäpiiritiedot kertovat, että Ferrari tuskin tuo ensi perjantain autonjulkistukseensa läheskään kaikkia uusia aerodynaamisia ratkaisujaan. Sen sijaan maaliskuun lopun Australian GP:seen mennessä nähdään vielä isoja muutoksia muotoiluun.
Perjantaina sama lähde uutisoi Ferrarin rakentaneen autostaan Mercedestä ja Red Bullia lyhemmän akselivälin ajokkia, mutta varautuvan tuomaan pidemmän version tarvittaessa käyttöön kesken kauden. Lyhyemmän akselivälin autosta on hyötyä painonjakauman ja aerodynamiikan kanssa, mikä auttaa sitä kautta paremman pidon hakemisessa ja renkaiden kuluman pienentämisessä.
Uuden Ferrarin nokka muistuttaa Motorsport.comin mukaan Mercedeksen viime vuoden auton keulaa eikä siinä ole enää Ferrarin vuoden 2016 auton esiin työntynyttä uloketta. Ferrari on ottanut käyttöön myös S-putken, joka kuljettaa ilmaa etusiivestä nokan sisään ja lopulta ulos sen päältä. Myös etujousituksessa on otettu mallia Mercedeksen edistyksellisistä hydraulisista ratkaisuista.
Ferrarin moottorin muutoksista tuli ensimmäisiä tietoja jo aiemmin talvella. Moottorin palotilaan on tulossa uusi sytytysjärjestelmä, jossa on useampi suorasuihkutussuutin. Myös polttomoottorin ja energiaa kierrättävien osien yhteispeliä parannetaan. Moottori on testitietojen mukaan osoittautunut luotettavaksi.