Ravintolarypäs nettosi yhdessä illassa töölöläiskolmion verran – tätä suomalaiset juovat MM-kisoissa

1.04058703 (1)
Tampereen Nokia Arena valmistui keskellä korona-aikaa joulukuussa 2021.
Julkaistu 26.05.2022 17:31

MTV LIFESTYLE – KAUPPALEHTI

NoHo Partnersin ravintolakonserni takoo huikeita summia Tampereen Nokia Arenassa.

Suomi isännöi parhaillaan Tampereella ja Helsingissä järjestettäviä jääkiekon MM-kisoja.

Pudotuspelivaiheeseen edennyt MM-turnaus on ollut tähän asti menestyksekäs paitsi Leijonille niin myös oheismyyntiä tekeville yrityksille.

– Jääkiekon MM-kisoilla on luonnollisesti merkittävä vaikutus meidän toukokuun liikevaihtoon ja sen kysyntä kuvastaa samalla hyvin käynnissä olevaa kovaa kysyntäpiikkiä ravintoloihin ja palveluihin, sanoo ravintolakonserni NoHo Partners Oyj:n toimitusjohtaja Aku Vikström.

Lue lisää: Oluen hinta MM-kisoissa nousi otsikoihin – nyt puhuu kisatorin pitäjä: "Mieti nyt"

Tampereella sijaitseva Nokia Arena on Vikströmin mukaan yksittäisistä kohteista NoHon suurin ravintolainvestointi, arvoltaan noin kuusi miljoonaa euroa.

– Investoinnit sisältävät ravintoloiden rakentamisen, sisustamisen, kalusteet sekä keittiöiden koneet ja laitteet. Investoinnista tekee poikkeuksellisen sen, että pystyimme tekemään sen keskellä korona-kriisiä ja kaiken puolustustaistelun keskellä panostamaan myös tulevaisuuden kasvuun.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

"Yhtä helvettiä" – MM-kisaturistit kommentoivat oluen hintaa Tampereella.

”Uskon, että ennätys menee rikki”

Vikströmin mukaan yhtiön parhaan yksittäisen MM-kisapäivän myynti on ollut noin 700 000 euroa.

– Uskon, että tämä ennätys menee rikki Suomen pelatessa viikonloppuna. Suomalaisten lisäksi janoisia asiakkaita tulee erityisesti Ruotsista ja Latviasta, Vikström kertoo.

Ravintolayhtiö työllistää MM-turnauksessa lähes 600 työntekijää.

– Esimerkiksi 21.5. meillä oli Nokia Arenalla töissä 352 työntekijää, Vikström kertoo.

Mitä juomia kiekkofanit sitten MM-huumassa ostavat? Vikström paljastaa Kauppalehdelle, että Leijonien pelipäivänä Tampereen Nokia Arenalla myydään noin 17 000 annosta olutta ja 9 000 annosta lonkeroa.

Eri juomien menekki MM-turnauksen alkusarjassa:

Samppanja: 250 pulloa

Kuohuviini: 1 000 pulloa

Valkoviini: 2 200 pulloa

Punaviini: 2 400 pulloa

Olut: 47 000 litraa, tölkkeinä 59 000 kappaletta

Lonkero: 19 000 litraa

Lähde: Aku Vikström/NoHo Partners

Lue lisää: MTV seuraa MM-kisojen puolivälieriä: Tre Kronor kurittaa Kanadaa kunnolla – Tshekki kieputteli Saksan sekaisin

Lue lisää: Leijonat-valmentaja avaa: näillä prinsiipeillä Suomi kaataa Slovakian – "Yritetään hoitaa hommat niin, että saadaan Sami vielä kehiin"

Tuoreimmat aiheesta

Tampere