Sami Pajarilta yllättävä paljastus Suomen MM-rallin alla: "En edes hirveästi huijaa"

Sami Pajarilta yllättävä arvio uransa huippuhetken alla: "Mielestäni en edes hirveästi huijaa" 1:09
Rally1-auton ratissa debytoiva Sami Pajari kertoo tunnelmistaan Suomen MM-rallin alla

Sami Pajarilla on edessään ikimuistoinen viikonloppu Jyväskylässä. 22-vuotias suomalaiskuski starttaa kartturinsa Enni Mälkösen kanssa uransa ensimmäiseen MM-ralliin pääluokan autolla.

MAINOS

MM-ralli yksinoikeudella
MTV Katsomossa!

Chilen MM-ralli 26.–29.9.

Kaikki suorat ajolähetykset MTV Maxilla ja MTV Katsomossa kaudella 2024.

Hyppäys Rally2-autosta Rally1-autoon on huomattava. Ero kilometriä kohden on kahden sekunnin luokkaa viimeksi mainitun hyväksi. Selvää on, että Pajarikin on joutunut tulevaan kisaan valmistavissa testeissä työstämään omaa ajamistaan – tosin huomattavasti vähemmän kuin voisi olettaa.

– Tavallaan tuota (Rally1-autoa) ajetaan ehkä vähän rajummin, mutta ei ehkä niin älyttömästi tarvitse ajamista muuttaa.

– Siinä on tiettyjä juttuja. Tuollaisella (Rally1) kannattaa jarruttaa mahdollisimman suoralla autolla, mutta niin minä tykkään jarruttaa Rally2:llakin. Sillä tavalla se ei ole tuottanut hankaluuksia. Toki yleisesti se ottaa aikaa, että tottuu autoon ja siihen, mitä se pystyy tekemään, mutta ei ole varta vasten tarvinnut muuttaa ihan koko ajotyyliä.

Pajarilla ei ole tulevaan kisaan varsinaista tulostavoitetta, mutta hän toivoo pystyvänsä vähitellen nostamaan vauhtiaan suhteessa kärkikuljettajiin. 

Silti Pajari on ikimuistoisen kilpailun alla yllättävänkin tyyni.

Mielestäni en edes hirveästi huijaa, jos sanon, että tässä kohtaa tunne ei ole niin mahdottoman erilainen. Ei ainakaan painetta ole tuloksen puolesta.

– Joissain pitkissä ja haastavissa kisoissa sitä vain odottaa, että kisa loppuu. Nyt ei malta odottaa, että kisa alkaa, mutta sitten sen ei tarvitsisi loppua niin nopeasti.

Yksi viikonlopun kohokohdista on lauantaina kahteen kertaan ajettava Ouninpohja, joka on pitkästä aikaa mukana täydessä mitassaan.

– Siinä kyllä haastetta riittää. Sitä loppupäätähän nyt on monena vuonna ajettu, eli jotain tuttua siellä on, mutta se alku – ensimmäinen puolisko, joka on sitä isoa tietä – siinä kyllä katsotaan, kuinka kantti kestää.

Lue myös:

    Uusimmat