Suomen Lähikauppa tuo Siwoihin ja Valintataloihin kaupan omat merkit. Yhtiön mukaan ensimmäiset Siwa-merkillä varustetut juustot tulevat kauppoihin tämän kuun lopussa.
Tänä vuonna on tarkoitus laajentaa valikoimaa 40 tuotteeseen, ja ensi vuonna tahtia aiotaan kiristää.
Suomen Lähikauppa perustelee omaa tuotemerkkiä sillä, että suomalaisten kulutustottumukset ovat muuttuneet.
-Luottamus omiin merkkeihin kasvaa koko ajan. Aiemmin omia merkkejä ostettiin vain, jos ei ollut varaa brändituotteisiin, nyt haetaan ennen kaikkea hyvää hinta-laatu-suhdetta, kertoo Suomen Lähikaupan vastaava kehityspäällikkö Jutta Santala.
Omat tuotemerkit ovat olleet käytössä jo pitkään kilpailevissa S-ryhmän ja Keskon kaupoissa