Katukuvaan ilmestyy jälleen keltaisia kasseja, sillä tänään alkaa Suomen varmasti tunnetuin ja suurin markkinointikampanja Stockmannin Hullut Päivät. Yksi suosituimmista ja jonotetuimmista tuotteista on kuitenkin poissa, nimittäin lennot.
– Valitettavasti emme päässeet sellaiseen lopputulokseen Finnairin kanssa, että lennot oltaisiin saatu meidän valikoimiimme. Tietenkin haluamme tarjota asiakkaillemme sellaisia hintoja, joita ei ole muualta saatavissa ja myös hyviä vaihtoehtoja. Nyt ei valitettavasti sellaiseen lopputulokseen päästy ja lentoja ei ole myynnissä, kertoo Stockmannin viestintäjohtaja Noora Malin.
Finnairin mediasuhteista vastaava johtaja Päivyt Tallqvist kertoo, että lentojen häviämiseen ei liity dramatiikkaa.
– Finnairin sopimus Stockmannin kanssa Hullujen Päivien lentotarjouksista on päättynyt. Yhteistyö Finnairin ja Stockmannin kanta-asiakasohjelmien välillä jatkuu entiseen tapaan ja sitä kehitetään edelleen, kertoo Tallqvist.
Ostaminen tapahtuu verkossa
Sekä Tallqvist että Malin kertovat, että asiakkaiden ostokäyttäytyminen on myös muuttunut ja lentojen myynti on siirtynyt yhä enemmän verkkoon.
– Asiakkaat haluavat ostaa edullisia lentolippuja vapaasti paikasta riippumatta ja silloin kun heille sopii, vaikka kotona omalla päätteellä tai mobiililaitteella. Meillä on ympäri vuoden hyviä lentotarjouksia, ja myös erityisesti Finnair Plus -asiakkaille suunnattuja tarjouksia. Asiakkaat ovat löytäneet nämä hyvin, kertoo Tallqvist.
– Lentojen myynti on siirtynyt yhä enemmän verkkoon. Ja sitä kautta vaikuttaa myös siihen, mitä meillä on valikoimissa, säestää Malin.
Korvaavia vetovoimaisia tuotteita on kuitenkin pyritty löytämään.
– Voi lähteä Seinäjoelle edulliseen hintaan Provinssirockiin tai lähteä risteilylle. Uutuutena meillä on esimerkiksi edullisia teatteri- ja balettilippuja, kertoo Malin.
Stockmannille Hullut Päivät on merkittävä kampanja, viisi päivää kestävä kampanja vastaa tavaratalon puolen kuukauden myyntiä.